וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר על נייר חדרה: תציג צמיחה מרשימה ב2010; מחיר היעד - 212 שקל למניה בהמלצת קניה

TheMarker

25.2.2009 / 15:35

לאחרונה נוקטת נוקטת נייר חדרה צעדי התייעלות משמעותיים ומקימה מערך חדש לייצור ניירות אריזה, הידוע בכינויו מכונה 8



ישיר בית השקעות מתחיל היום בסיקור של חברת נייר חדרה העוסקת בייצור ומכירה של ניירות אריזה ופעילות איסוף ומיחזור נייר. בעלת העניין העיקרית בחברה היא כלל תעשיות המחזיקה ב-38% ממניות החברה. נייר חדרה רכשה לאחרונה את השליטה בכרמל מיכלים עם שיעור של 89.9%. עיקר הכנסותיה של נייר חדרה, שיעור של 38% מגיע מאחזקותיה בחברת חוגלה-קימברלי.



לאחרונה נוקטת נוקטת נייר חדרה צעדי התייעלות משמעותיים על מנת להגדיל את הכנסותיה ולשפר את רווחיותה על ידי הסבת מערך האנרגיה שלה ומעבר לשימוש במזוט לשימוש בגז טבעי שהוזיל משמעותית את עלות הייצור. כמו כן מקימה החברה מערך חדש לייצור ניירות אריזה, הידוע בכינויו מכונה 8המאפשר לחברה מתן מענה להיקפי ביקוש גדלים בשוק המקומי. בית ההשקעות מתחיל את הסיקור במחיר יעד של 212 שקל למניה, 60% מעל מחירה הנוכחי תוך המלצת 'קנייה'.



להערכת אנליסט ישיר בית ההשקעות, אסף נגר, בשל המשבר הכלכלי השורר בעולם, קבוצת האחזקות של נייר חדרה תצמח באופן מתון ב-2009, אך צפויה להציג צמיחה מרשימה מ-2010 בשל הפעלת מערך חדש לייצור ניירות אריזה ("מכונה 8") שיגדיל באופן משמעותי את תפוקת ניירות האריזה. גורמים נוספים אותם מציין נגר הם: הגידול הצפוי במכירות חוגלה טורקיה, הביקוש הקשיח לליבת מוצריה ומיצוי הסינרגיה עם חברת הבת כרמל.



המעבר למערך הייצור חדש (מכונה 8), שעלותו כ-690 מיליון שקל, הביאה את החברה לגייס אג"ח ברבעון השלישי בסך של 426.5 מיליון שקל. גיוס שהעלה את המנוף הפיננסי של החברה מ-49% ברבעון השני ל-63%. שאר הסכום כ-260 מיליון שקל צפוי להיות מגויסבמהלך 2009.



לדברי נגר "יש לציין שבכאוס השורר היום בשוק האג"ח הקונצרני בולטות האג"ח של החברה הנסחרות בפרמית סיכון נמוכה ביחס לאג"ח ממשלתי בעל מח"מ זהה, שהינה נמוכה מאוד יחסית למצב השוק ובנוסף, לאור מצב השוק אם היתה החברה מחכה ייתכן שלא היתה יכלה לגייס כלל. להערכתנו, שאר הסכום יגויס כאשראי לטווח קצר מהמערכת הבנקאית".



לגבי הסיכונים העומדים בפני החברה סבור נגר כי "המשך ההאטה הכלכלית במשק העולמי תביא להמשך הקטנת הביקושים למוצרי יצוא תעשייתי. במקרה כזה יפגעו בעיקר ההכנסות נייר האריזה והכנסות כרמל המהוות כשליש מההכנסות החברה. סיכון נוסף על הכנסות נייר חדרה נובע מעודף כושר ייצור בשוק הנייר העולמי ובאירופה בפרט, שעשוי להביא לירידה במחירי היבוא המתחרה, בנוסף לחשיפה לשער הדולר המשפיע על מחירי המכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully