וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנס קליגמן מאקסלנס על מניות הבנקים: כשמכפילי ההון מתחת ל-0.5 זה הזמן לקנות

הדס גליקו

25.2.2009 / 17:08

לדבריו "לדברי קלינגמן "הסיכון העיקרי בהשקעה נובע מהאפשרות שאין לדעת בוודאות ששוק האג"ח עדיין לא מגלם הורדת דירוג פוטנציאלית"



שוק המניות ושוק האג"ח אומרים דבר והיפוכו בנוגע לעתידם של הבנקים הישראלים, כששוק האג"ח ממליץ בעקיפין לקנות את הבנקים כשמכפילי ההון מתקרבים לאזור ה-0.5, כך טוען היום טרנס קלינגמן מנהל המחקר של אקסלנס.



לדברי קלינגמן "הסיכון העיקרי בהשקעה נובע מהאפשרות שאין לדעת בוודאות ששוק האג"ח עדיין לא מגלם הורדת דירוג פוטנציאלית. כאשר בעקבות אזהרות הרווח של הבנקים לרבעון הרביעי, הסיכוי להורדת דירוג גובר".



בגדול, שוק האג"ח אמור לתמחר תסריט כזה. אבל במקרה ששוק האג"ח לא מגלם את האפשרות הזו- אזי המרווחים עלולים להתרחב אם הורדת הדירוג אכן תתבצע. זה ילחץ באופן עקיף את מכפילי ההון של הבנקים כלפי מטה.



בסקירה שמפרסם היום בית ההשקעות מעריך קלינגמן, שהירידה המתמדת במניות הבנקים משקפת את הדאגה בקרב המשקיעים מעליה חדה לחובות מסופקים בעקבות הרעה באיכות תיקי האשראי של הבנקים. מאידך, שוק האג"ח דווקא אופטימי לגבי הבנקים כפי שניתן לראות מהמרווחים הצנועים יחסית באג"חים של הבנקים.



לדברי קלינגמן "שאלת השאלות מבחינת המשקיעים היא: האם מכפילי ההון של הבנקים הגדולים (לאומי ופועלים) יתייצבו סביב 0.5 או האם המרווחים של האג"חים של הבנקים האלו יתרחבו. כאשר מכפילי הון מאד נמוכים ומרווחי אג"ח יחסית צנועים לא יכולים לדור בכפיפה האחת לאורך זמן".



על פי הסברה של קלינגמן, המרווחים היחסית צנועים של האג"חים הארוכים של הבנקים, כ-250 עד 300 נקודות בסיס מעל הממשלתי, בעצם מבטאים את האמון של שוק האג"ח שהמצב בבנקים אינו כזה נורא, ולכן קשה לראות את מכפילי ההון של הבנקים הגדולים יורדים הרבה מתחת ל-0.5 לאורך זמן.



לדברי קלינגמן "בתנאי שוק הנוכחים, אם כרית הביטחון שההון העצמי מספקת לאג"חים תשחק ביותר מ-50%, כפי שמכפיל הון של מתחת ל-0.5 מאותת, אז המרווחים על השטרי הון נדחים יתרחבו". לראיה מציג קלינגמן את בנק דיסקונט, הנסחר במכפיל הון נמוך במיוחד של 0.3, שם המרווחים על האגחים הארוכים מגיעים ל-350 עד 450 נקודות בסיס.



עוד מעריכים באקסלנס כי, שוק האג"ח מניח שהממשלה והמשקיעים המוסדיים יאפשרו לסקטור העסקי לגלגל את החוב שלו בשוק האג"ח הקונצרני, דרך פריסת חוב או המרה של חלק מהחוב למניות, כך ששוק האג"ח לא יגרום לגל ענק של פשיטות רגל שישפיע ללא ספק על איכות תיקי האשראי של הבנקים- גם אם לבנקים יש בטחונות טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully