וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת הרכש של ישי דוידי וקרן פימי ל-10% ממניות ריטליקס לא נענתה

ניר צליק

25.2.2009 / 17:17

כדי שההצעה תענה, היו צריכים מחזיקי כ-5% ממניות ריטליקס להשיב לה בחיוב



הצעת הרכש שהגישה קרן פימי באמצעות החברה הבת, רונקס הולדינגס - ל-10% ממניות ריטליקס במחיר של 6 דולרים למניה - לא נענתה על ידי המשקיעים. כדי שההצעה תצא לפועל, מחזיקי כ-5% ממניות החברה היו צריכים להיענות להצעה. מאחר ותנאי זה לא נענה, ההצעה לא יצאה לפועל.



קרן פימי הגישה את ההצעה לפני כחודש, אך מאז הודיעה החברה כי קיבלה הצעה לרכישת כל מניות החברה מקרן אמריקאית תמורת כ-8 דולרים למניה, המשקפים לחברה שווי של כ-160 מיליון דולר. מה שהניע את מחזיקי המניות לוותר על הצעתה של קרן פימי, שהיתה בפרמיה של 6% על מחיר השוק יום לפני הגשת ההצעה. מאוחר יותר קיבלה ריטליקס הצעה נוספת, גבוהה יותר מההצעה הראשונית, מקרן אמריקאית נוספת.



ההערכות הן כי בארי שקד ובריאן קופר, שייסדו יחד עם ריטליקס ב-82', הם שהובילו את הקרן האמריקאית להציע לבעלי המניות של ריטליקס הצעת רכש של 8 דולרים למניה כאשר הקרן התעניינה ברכישת מלוא ההחזקות (100%) בחברה.

ישי דוידי, באמצעות קרן פימי, הגיע להחזקה של 16.9% בריטליקס, כך על פי דיווח שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית. הקרן חתומה על הסכם שליטה עם בארי שקד ובריאן קופר. קבוצת השליטה המשותפת של השלושה הגיעה להחזקה של כ-25% בחברה. על פי חוק החברות, כדי לעבור החזקה זו יש להגיש הצעת רכש מיוחדת, כפי שעשה דוידי. אם דוידי היה מצליח להגדיל את החזקתו לכדי 25% מריטליקס הוא היה יכול להגיע להחזקה של 45% ללא הגשת הצעות רכש.



השמועות בשוק גרסו כי בפימי מעוניינים להגדיל את השליטה על מנת לבצע שינויים מהותיים בהנהלת החברה הבכירה. על פי ההערכות, דוידי רצה להזיז מכסאו את מנכ"ל החברה, בארי שקד, החתום יחד בריאן קופר ודוידי על הסכם שליטה בחברה.



בפברואר 2008 נהפכה קרן פימי בעלת עניין בחברת ריטליקס עם החזקה של 12%. פימי רכשה אז 2.3 מיליון מניות במחיר של 15.8 דולר למניה תמורת סכום כולל של 37 מיליון דולר. באוגוסט הגדילה פימי את האחזקה בחברת ורכשה עוד 290 אלף מניות במחיר של כ-12 דולר למניה ובסך הכל 3.5 מיליון דולר. בסופו של מסע הרכישות נע מחיר הרכישה הממוצע של מניית ריטליקס על ידי פימי סביב 14 דולר למניה, כך שקבלת ההצעה עשויה להביא אותה לרשום הפסד של עשרות מיליוני שקלים על ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully