וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאן איצקוביץ - מראשי קרדן: החברה מקפיאה חלק מהפרויקטים במזרח אירופה ופוזלת למזרח הרחוק

מיכאל רוכוורגר

25.2.2009 / 17:19

בראיון לבלומברג אמר איצקוביץ: "אני לא יכול להגיד שהכל ורוד בפעילותנו"


"אני לא יכול להגיד כי הכל ורוד בפעילותנו. בכל מקום שבו אנו מרגישים שהשוק נחלש, אנחנו לא ממשיכים הלאה אם הדבר לא מחייב אותנו", כך סיפר אלאן איצקוביץ, חבר הדירקטוריון המנהל, של בראיון לסוכנות הכלכלית הבינלאומית בלומברג.

בבלומברג כותבים כי קרדן - שבשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר - מקפיאה עד 10 מפרויקטי הנדל"ן שלה במזרח אירופה, כולל פולין והונגריה, כך שלא ירכשו קרקעות חדשות, ולא תהיה כניסה לפרויקטים חדשים. זאת, בעיקר בערים קטנות ולא בערי הבירה, שכן בעקבות הקשחת התנאים לקבלת האשראי מידי הבנקים המערביים לפרויקטים במזרח אירופה, נרשמה ירידה בביקושים ל-140 פרויקטי נדל"ן בהם מעורבת קרדן. "נכון לעכשיו, קרדן לא מתכננת לבצע השקעות חדשות, היא מתחילה לגלות עניין בשוק הנדל"ן והפיננסים ההודי והווייטנאמי", אמר איצקוביץ.

כמו כן, סוגרת קרדן חלק מן הסניפים שלה בתחום הפיננסים במזרח אירופה. הפעילות הפיננסית של קרדן - הנסחרת בתל אביב ובבורסת יורו נקסט באמסטרדם לפי שווי שוק של כמיליארד שקל - כוללת בין היתר הפעלה של שני בנקים באוקראינה ורוסיה, העוסקים בהלוואות קמעוניות, שרותי ליסינג, משכנתאות, פנסיה, ביטוח וניהול נכסים מסלובקיה עד תורכיה.

בעוד שהבנק של קרדן ברוסיה עדיין ממשיך בפעילות של מתן הלוואות, הפעילות הבנקאית באוקראינה, שביקשה בנובמבר 2008 סיוע בסך של 16.4 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית, הופסקה בינתיים בשל המצב הכלכלי הקשה במדינה. "הסביבה הכלכלית ברוסיה בטוחה יותר מזו שבאוקראינה, כך שעתידה של פעילות הפיננסית שלנו באוקראינה תלוי בהתפתחויות מקרו כלכליות במדינה"- דבר שכרגע מצוי בגדר נעלם גדול", סיפר איצקוביץ.

למרות זאת, איצקוביץ הדגיש כי נכון לסוף ספטמבר 2008 בקופתה של קרדן היו מזומנים בסך של 643 מיליון יורו. המזומנים יספיקו לה לפרוע בשנתיים הקרובות תשלומים של 519 מיליון יורו לבעלי האג"ח ולמוסדות פיננסיים.

מלבד מזרח אירופה, שבה הפעילות מרוכזת בעיקר באמצעות חברת GTC פולין, קרדן פועלת גם בסין באמצעות GTC סין. שם החברה מעורבת כיום בשמונה פרויקטים בתחומי המסחר והמגורים ביחד עם שותפים מקומיים, ומקימה כ-22 אלף דירות. "ההאטה מורגשת גם בסין (הצפויה להציג צמיחה שנתית של 6.7%), כשמכירות של הדירות לא מתקדמות בקצב מהיר כבעבר", סיפר איצקוביץ, אך הוסיף כי החברה לא מתכוונת להשהות את הפרויקטים בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully