וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר של תאצ'ר: "ייתכן שיהיה צורך להלאים בנקים נוספים בבריטניה"

נמרוד הלפרן

25.2.2009 / 18:03

נייג'ל לוסון לא נקב בשמות בנקים כלשהם וציין כי ההלאמה צריכה להיות לפרק זמן קצר



נייג'ל לוסון - שר האוצר שכיהן את הזמן הרב ביותר תחת ראש ממשלת בריטניה, מרגרט תאצ'ר - אמר היום כי יתכן שממשלת בריטניה תיאלץ להלאים בנקים נוספים כדי לבלום את המשבר בשוקי הפיננסים.



"ייתכן שיהיה צורך להלאים בנקים לפרק זמן קצר", אמר לוסון, אשר שימש כשר האוצר של בריטניה בין השנים 1983 ל-1989, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. עם זאת, לוסון לא נקב בשמות הבנקים שייתכן שיהיה צורך להלאים.



"העניין המרכזי הוא לוודא שיש להם די הון ולוודא שתהיה מערכת פיקוח על הבנקים טובה יותר מהמערכת הקלוקלת של גורדון בראון יצר בשנת 1997", הוסיף לוסון.



ממשלת בריטניה כבר מחזיקה ב-58% ממניות רויאל בנק אוף סקוטלנד וב-43% ממניות בנק לוידס לאחר שהזרימה לבנקים 37 מיליארד ליש"ט בשנה שעברה. הממשלה גם הלאימה בשנה שעברה את הבנקים נורתרן רוק וברדפורד אנד ביגלי.



מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, מתנהל באחרונה ויכוח ער סביב הצורך בהלאמת בנקים גדולים במדינה, ושורה של כלכלנים ומשקיעים, בהם אלן גרינספאן, נוריאל רוביני וג'ורג' סורוס, התבטאו בזכות הלאמת בנקים.



מנגד, נשמעים בארה"ב גם קולות נגד הלאמת בנקים. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בנאום בסנאט אתמול כי "אין צורך להלאים בנקים". ביל גרוס, מנהל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם - יצא אף הוא אתמול נגד הלאמת בנקים, ואמר כי במקום זאת, נדרשים בארה"ב צעדים ליצירת אשראי בהיקף של טריליוני דולרים ולמניעת עיקולי בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully