וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הממשל בארה"ב לא מתכנן שום דבר שמתקרב להלאמת בנקים"

נמרוד הלפרן

25.2.2009 / 20:11

עם זאת, הממשל עשוי לצבור החזקות מיעוט משמעותיות בסיטי ובנקים אחרים", אמר יו"ר הבנק הפדרלי ביום השני של עדותו בקונגרס



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי הממשל בארה"ב אינו מתכנן "שום דבר שמתקרב", כדבריו, להלאמה של הבנקים אשר תגרום למחיקת שווי מניות הבנקים שבידי המשקיעים. עם זאת, ציין כי יתכן שההממשל יצבור החזקות מיעוט גדולות בסיטי ובבנקים אחרים.



"יתכן שיהיה מצב בו הממשל יחזיק נתח מניות מיעוט משמעותי בסיטי או בבנקים אחרים", אמר ברננקי בדיון של ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים. "הלאמה, לפי תפיסתי, היא מצב שבו הממשל משתלט על הבנקים, מחסל את שווי השקעות בעלי המניות, ומתחיל לנהל את הבנקים, ואנחנו לא מתכננים שום דבר כזה", אמר ברננקי, אשר ציין כבר ביום הראשון של עדותו בפני הקונגרס אתמול כי אין לדעתו צורך להלאים בנקים בארה"ב.



הרגולטורים בארה"ב יתחילו היום בביצוע "מבחני העמידות" לבנקים בארה"ב, אשר נועדו לבדוק האם לבנקים יש די הון כדי להתמודד עם החרפה נוספת במשבר הכלכלי. עם זאת, מספר אנליסטים העריכו כי הממשל בארה"ב עשוי לגלות לאחר בדיקת מאזני הבנקים כי חלק מהבנקים זקוקים לצעדים חריפים יותר בשל מצבם הקשה. כך למשל, האנליסט דאגלס אליוט ממכון המחקר ברוקינגס, אמר כי יתכן שיהיה צורך לבצע הלאמה מלאה של "אחד או שניים מהבנקים הגדולים בארה"ב".



אתמול, ביום הראשון לעדותו של ברננקי בפני הקונגרס, אמר יו"ר הבנק הפדרלי כי במידה שהתחזיות להפסדים נוספים במגזר הבנקאי יתממשו, תאפשר תוכנית החילוץ הפיננסי של הנשיא ברק אובמה ל-19 חברות פיננסים להמיר מניות בכורה שרכש הממשל בנתח גדול יותר של מדינות רגילות. מהלך זה לא יגרום בהכרח לדילול החזקות בעלי המניות בבנקים, ציין ברננקי.



ברננקי התייחס היום בדבריו בבית הנבחרים גם לטענות בדבר חוסר עקביות בצעדי הממשל כדי להתמודד עם המשבר הפיננסי. "אנחנו לא ממציאים את הדברים תוך כדי תנועה", אמר ברננקי. "אנחנו פועלים בהתאם לתוכנית שכבר יושמה במגוון הקשרים", ציין. "אנחנו לא פועלים לגמרי בחשיכה", הוסיף.



בהודעה משותפת שפירסמו שלשום משרד האוצר האמריקאי, הבנק הפדרלי, תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) וגופי רגולציה נוספים, התחייבו הרגולטורים להזרים הון נוסף לבנקים המרכזיים כדי למנוע את קריסתם, במידה שיהיה צורך בכך.



"הממשל יוודא כי לבנקים יש את הון ונזילות בהיקף לו הם זקוקים כדי לספק את האשראי הנדרש להשיב את הצמיחה הכלכלית", נאמר בהודעה. "הממשל האמריקאי תומך בנחישות במערכת הבנקאית בתקופת משבר פיננסי זו".



בנקים שיהיו זקוקים להון נוסף לאחר השלמת בחינת מאזני הבנקים, ולא יצליחו לגייס הון ממשקיעים פרטיים, יהיו זכאים לסיוע כספי נוסף מהממשל, נאמר בהודעה. הסיוע הממשלתי יהיה בצורה של רכישת מניות בכורה להמרה אשר במקרה הצורך, יומרו במניות רגילות. בנקים שהממשל כבר רכש נתח במניותיהם, דוגמת סיטי ובנק אוף אמריקה, יהיו אף הם זכאים להמרה של מניות הבכורה שבידי הממשל במניות ברגילות.



אתמול, ביום הראשון לעדותו של ברננקי בפני הקונגרס, הזהיר יו"ר הבנק הפדרלי כי המיתון החמור בו שקעה כלכלת ארה"ב עשוי להימשך אל תוך 2010 - במידה שהממשל לא יצליח לייצב את המערכת הפיננסית. והוסיף כי התאוששות מלאה של הכלכלה צפויה רק בתוך שנתיים או שלוש השנים הקרובות.



"אם הצעדים שבהם נוקטים הממשל, הקונגרס והבנק הפדרלי יצליחו להציב מידה מסויימת של יציבות פיננסית, ורק ובמקרה כזה, אני צופה שיש סיכוי סביר כי המיתון הנוכחי יסתיים ב-2009 וכי 2010 תהיה שנת התאוששות", כך אמר ברננקי בנאום שנשא בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. עוד ציין ברננקי כי "הסיכונים להרעה במצב עולים על הסיכויים לשיפור".



יו"ר הבנק הפדרלי הוסיף כי טבעו הגלובלי של המשבר מגדיל את הסיכונים להרעה נוספת בתנאים הפיננסים ובייצוא מארה"ב. סכנה נוספת טמונה בהרס שעלול להיגרם ממצב בו היחלשות בתנאים הכלכליים ובתנאים הפיננסים במדינות שונות עלולה להזין אלה את אלה, הוסיף.



"על מנת לשבור את המעגל השלילי, חיוני כי נמשיך בצעדים נחושים לייצוב שווקים ומוסדות פיננסים, בנוסף לתוכנית התמריצים הכלכלית", אמר ברננקי.



"לאורך זמן, צעדים אלה אמורים לייצב את השווקים והמוסדות הפיננסים, להגביר את האמון ולסייע להשבת זרימת האשראי הנדרשת לקידום התאוששות כלכלית", אמר ברננקי, אשר העריך כי רמת הריבית בארה"ב צפויה להישאר נמוכה באופן חריג למשך זמן מה.



ברננקי העריך עוד כי רמת האינפלציה בארה"ב צפויה להיות נמוכה מהרגיל בשנים הקרובות, והוסיף כי הדולר והאג"ח הממשלתיות האמריקאיות עדיין אטרקטיוויים.



לדברי ברננקי, הגורם העיקרי למיתון הכלכלי בארה"ב היה קריסת גאות האשראי הגלובלי והמשבר הפיננסי שבא אחריה, וציין כי "מרבית שוקי האיגוח נותרו נעולים", וכי "חלק מהמוסדות הפיננסים ממשיכים להיות נתונים ללחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully