וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבול של הונאות בארה"ב: נחשפו שלוש הונאות חדשות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר לפחות

נמרוד הלפרן

25.2.2009 / 20:49

נעצרו מנהלי הברוקראז' WG טריידינג ומייסד חברת ההשקעות ווסטגייט קפיטל



הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) עצרה היום ארבעה מנהלי השקעות בעקבות חשד כי היו אחראים לשלוש הונאות נפרדות, ובכלל זה הונאה אחת בהיקף של 1.3 מיליארד דולר. כנגד חלקם כבר הוגשו כתבי אישום.



פול גרינווד וסטיבן וולש, מנהלי הברוקראז' WG טריידינג, נעצרו והוגשו נגדם כתבי אישום בגין הונאת ניירות ערך, שימוש לא מורשה בכספי משקיעים ודיווח כוזב למשקיעים, לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט.



לפי החשד, גייסו השניים ממשקיעים 1.3 מיליארד דולר מאז שנת 1996, תוך התחייבות שישקיעו את הכספים עבורם. עם זאת, השניים העבירו כ-553 מיליון דולר לידי חברה אחרת, אשר ממנה משכו וולש וגרינווד כספים לשימושם הפרטי.



לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, נמנו על המשקיעים אצל השניים משקיעים מוסדיים, ובכלל זה מוסדות צדקה וקרנות של אוניברסיטאות. אחת האוניברסיטאות שהשקיעו אצל השניים, שזהותה לא נחשפה למעט העובדה שמדובר במוסד אקדמי ממשלתי, השקיעה אצל וולש וגרינווד יותר מ-65 מיליון דולר.



בפרשה נפרדת, נעצר מרק בלום, לשעבר עובד של גרינווד ו-וולש אשר הקים בהמשך חברות השקעות משלו, בחשד להונאה.



בפרשה נוספת, עצר היום ה-FBI את מייסד חברת ההשקעות ווסטגייט קפיטל מנג'מנט, ג'יימס ניקולסון, בחשד להונאת ניירות ערך שהחלה בשנת 2004. לפי החשד, הפעיל ניקולסון לפחות שבע קרנות באמצעותן גייס ממשקיעים לפחות 100 מיליון דולר, על בסיס הטענה הכוזבת כי היקף הנכסים המנוהל על ידי הקרנות שלו מסתכם ב-600 עד 900 מיליון דולר.



ההונאה של ניקולסון נחשפה בעקבות חשיפת הונאת מיידוף, לאחר שמשקיעים אצל ניקולסון החלו לבקש למשוך את כספם, מסר ה-FBI. ברנרד מיידוף, לשעבר יו"ר נאסד"ק, נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט.



הונאת מיידוף גרמה לחשיפת שורה של הונאות, הבולטת בהן הונאה של המיליארד אלן סטנפורד בהיקף של 8 מיליארד דולר. סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות סטנפורד אינטרנשונל בנק (SIB).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully