וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי ברוסיה מחריף: התמ"ג צנח בינואר בקצב שנתי של 8.8%

נמרוד הלפרן

25.2.2009 / 21:12

נפל ב-2.4% לעומת דצמבר עקב נפילה בתפוקה התעשייתית, בהשקעות ובפעילות הבנייה



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של רוסיה צנח בינואר ב-8.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, כךמסר אתמול משרד הכלכלה של רוסיה. הירידה היתה חדה באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים. לעומת חודש דצמבר, נרשמה בינואר נפילה של 2.4% בתמ"ג.



"הסיבות העיקריות למיתון הכלכלי בינואר היו נפילה משמעותית בתפוקה התעשייתית ובפעילות ההשקעות, נפילה בהיקף הבנייה והאטה בצמיחת הצריכה הפרטית", נאמר בהודעת משרד הכלכלה של רוסיה.



נתוני התמ"ג העגומים מצטרפים לנתוני מקרו כלכליים קשים שפורסמו בחודש שעבר, מהם עלה כי נרשמה נפילה של 16% בתפוקה התעשייתית של רוסיה בינואר, צניחה של 41% בהיקף היצוא, וירידה של 17% בהיקף הבנייה במדינה.



בעקבות פרסום הנתונים, העריכו אנליסטים כי הנפילה בתוצר של רוסיה השנה צפויה להיות חדה בשיעור ניכר מתחזית משרד הכלכלה לצמיחה שלילית של 2.2% בתוצר.



"אם יש לך נפילה של 16% בתפוקה התעשייתית, למה כבר אפשר לצפות משאר הכלכלה", אמר האנליסט יבגני נדורשין מטראסט בנק. "הצמיחה בכל המחצית הראשונה של שנת 2009 תהיה שלילית ועמוקה", העריכה כלכלנית הראשית של סיטיבנק ברוסיה, אלינה ריבקובה.



כלכלת רוסיה נפגעה קשות בעקבות שילוב של משבר האשראי העולמי ונפילת מחירי הנפט, כמו גם לאחר שהמטבע הרוסי, הרובל, איבד שלישי משווייו מאז הקיץ.



כלכלות מזרח אירופה נפגעו קשה במיוחד בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) חתכה היום את דירוג האשראי של אוקראינה בשתי דרגות, יום לאחר שחתכה את דירוג האשראי של לטוויה לדרגת זבל, בעקבות אי היציבות הפוליטית במדינה אשר עשויה להוביל לביטול הסיוע שהגישה לה קרן המטבע הבינלאומית (IMF).



S&P חתכה את דירוג האשראי של אוקראינה בשתי דרגות לרמה של CCC פלוס, שבע דרגות מתחת לדירוג השקעה. דירוג האשראי של אוקראינה הוא כעת הנמוך באירופה, וזהה לדירוג האשראי של פקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully