וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט קפץ ב-6% ל-42.5 ד' לחבית על רקע סימנים להתאוששות בביקוש

נמרוד הלפרן

25.2.2009 / 22:31

מחיר הזהב ירד יום שלישי ברציפות בניו יורק ונסגר ברמה של 966 דולר לאונקייה



מחיר הנפט הגולמי קפץ ביותר מ-6% לרמתו הגבוהה ביותר זה שלושה שבועות, בעקבות גידול מתון מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב ונפילה במלאי הבנזין בשל גידול בביקוש. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 42.5 דולר לחבית, עלייה של 6.4% או 2.54 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע מחיר החוזים לרמה של 42.78 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז סוף ינואר. מתחילת השנה ירד מחיר הנפט הגולמי בכ-5%.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-717 אלף חביות ל-351.3 מיליון חביות, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. אנליסטים צפו גידול של 1.25 מיליון חביות. מלאי הבנזין נפל ב-3.32 מיליון חביות ל-215.3 מיליון חביות, ירידה חדה מהצפוי. ניצול כושר הייצור של בתי הזיקוק ירד בשבוע שעבר ל-81.4%, ירידה של 0.9% לעומת השבוע הקודם.



"הנפילה במלאי הבנזין היתה חדה יותר מכל הציפיות", אמר אנליסט האנרגיה טום בנץ מבנק BNP פאריבה, לסוכנות הידיעות בלומברג. "ניצול כושר הייצור של בתי הזיקוק אף הוא ירד בשיעור חד מהצפוי", הוסיף.



עוד בשוק הסחורות: מחיר הזהב, אשר נסק בשבוע שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה, ירד זה היום השלישי ברציפות. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 966.2 דולר לאונקייה, ירידה של 0.3% או 3.3 דולרים.



מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נסגר ביום שישי מעל לרמה של 1,000 דולר לאונקייה, לראשונה זה כמעט שנה, על רקע חששות מפני החרפת המשבר הכלכלי העולמי ונפילות בשוקי המניות ברחבי בעולם. "הראלי של מחיר הזהב לרמה של יותר מאלף דולר מפגין סימני עייפות", העריכו אתמול אנליסטים של חברת אקשן אקונומיקס.



בחודש מארס 2008 נסק מחיר הזהב לשיא של 1,033.9 דולר לאונקייה, אולם נסוג בהמשך, והתקרב לרמה של 700 דולר לאונקייה באמצע חודש נובמבר. אלא שמאז נסחר במגמת עלייה ומחירו נסק כאמור בשבוע שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה. בשנה שעברה עלה הזהב ב-5.5% - עלייה שנתית שמינית ברציפות - והוא המתכת היחידה שמחירם עלה מדי שנה מאז שנת 2000.



אריק ספרוט, יו"ר ומייסד חברת ההשקעות הקנדית ספרוט אסט מנג'מנט, אשר צפה את קריסת מניות הבנקים כבר בחודש מארס, העריך בתחילת החודש כי מחיר הזהב עשוי לזנק ליותר מ-2,000 דולר לאונקייה בשנים הקרובות בעקבות החרפת המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully