וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקע של 185 מ"ר בכיכר המדינה נמכרה ב-4.5 מיליון ש'

גיא ליברמן

26.2.2009 / 8:51

העסקה משקפת מחיר של 6,000 ד' למ"ר, ומגלמת זכויות קרקע לשלוש דירות. המחיר מצביע על עלייה של 35% במחירי הקרקעות


כמה שווה מ"ר בכיכר המדינה בתל אביב? 6,000 דולר - כך עולה מעסקה שבוצעה במקום באחרונה, כאשר איש עסקים רכש שטח של 185 מ"ר בכיכר תמורת 4.48 מיליון שקל.

שטח כיכר המדינה נמצא בבעלותם של 150 בעלי קרקעות. במקום מקודמת תוכנית להקמת 452 דירות בשלושה מגדלים של 29 קומות. לאורך השנים התפתח בכיכר מסחר על הקרקעות, כשאת המחירים מכתיבים זכויות הבנייה שיוחלו עליהן עם אישור התוכניות להקמת מגדלי המגורים, ומשך הזמן המשוער עד לאישור התוכניות.

השטח שנרכש בעסקה זו מגלם זכויות קרקע לשלוש דירות, כך שהעסקה מגלמת שווי קרקע לדירה של 1.5 מיליון שקל (כ-375 אלף דולר), מחיר גבוה מאוד בהתייחס לעובדה שהקרקע עדיין אינה זמינה לבנייה. העסקה מצביעה על עלייה של 35% במחירי הקרקעות בכיכר המדינה בשנתיים האחרונות.

במאי 2007 נרכשו בכיכר קרקעות בסך 10 מיליון שקל, כשהמחיר גילם שווי של 1.1 מיליון שקל קרקע לדירה. בעסקה אחרת, שנעשתה ב-2005, נמכר מגרש לבניית שבע דירות ב-278 אלף דולר קרקע ליחידת דיור.

לדברי כפיר זוהר, זכיין אנגלו סכסון בתל אביב, שביצע את העסקה, יש שתי סיבות, מנוגדות לכאורה, לעליית המחירים. הראשונה היא ההתקדמות שהושגה בתקופה האחרונה בתוכנית הבנייה במתחם, והשנייה היא דווקא העובדה, כי המרחק עד לבנייה במקום עדיין רב, וסבלנותם של בעלי קרקעות רבים פוקעת לנוכח ההמתנה רבת השנים, ורבים מהם רוצים לממש את הנכס שבידיהם.

"יש מסחר ער בזכויות בכיכר עקב העובדה, כי יש בעלים רבים שחלקם הגדול מבוגר ומעדיף לקבל את הכסף עכשיו ולא מעוניין לחכות יותר. מדובר בסופו של יום מדובר באחת מהקרקעות היקרות בישראל", אמר זוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully