וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד בסך 1.4 מיליארד דולר לחברת הנדל"ן וסטפילד שבשליטת המיליארדר פרנק לואי

סוכנויות הידיעות

26.2.2009 / 9:12

החברה עברה להפסד בעקבות מחיקות ערך וירידה בהכנסות מרכזי הקניות שלה



חברת הנדל"ן האוסטרלית וסטפילד, שבשליטת המיליארדר פרנק לואי, עברה להפסד נקי בסך 2.2 מיליארד דולר אוסטרלי (1.4 מיליארד דולר) ב-2008. ב-2007 רשמה החברה רווח בסך 3.4 מיליארד דולר אוסטרלי.



וסטפילד, שכמחצית מהכנסותיה מגיעות מחוץ לאוסטרליה, קיצצה בשנה שעברה את שעות הפעילות במרבית מרכזי הקניות שלה בארה"ב. החברה הנפיקה מניות חדשות בסך 2.9 מיליארד דולר אוסטרלי בתחילת החודש על מנת לצמצם חובותיה, בעוד 3 השווקים הזרים העיקריים שלה – ארה"ב, בריטניה וניו זילנד – נכנסו למיתון.



וסטפילד מפעילה 119 מרכזי קניות באוסטרליה, ארה"ב, ניו זילנד ובריטניה, מתוכם 55 בארה"ב בלבד, שם צפויה ירידה במכירות הקמעוניות בחודשים הקרובים. החברה הודיעה כי אין בכוונתה להקים פרויקטים חדשים השנה, אלא להתמקד בהשלמת פרויקטים שהקמתם כבר החלה.



וסטפילד דיווחה על מחיקות ערך בסך 4.6 מיליארד דולר אוסטרלי בגין ירידת ערך נכסים וניירות ערך. הכנסות וסטפילד מ-55 מרכזי הקניות שלה בארה"ב ירדו ב-6.8% ברבעון הרביעי. התפוסה במרכזי הקניות בארה"ב ירדה ל-92.6% בסוף 2008, לעומת 94.1% בסוף 2007. אתמול דיווח משרד המסחר האמריקאי כי הצריכה הפרטית בארה"ב נחלשה בדצמבר, זה החודש השישי מבין שבעה.



מנכ"ל החברה, פיטר לואי, בנו של פרנק לואי, ניסה להרגיע את המשקיעים, ואמר בעת פרסום הדו"חות כי "המיתון והמשבר הכלכלי לא יימשכו לנצח. מטרתנו היא להימצא בעמדה ממנה נוכל לנצל לטובתנו את המשבר, להמשיך לרשום תשואות לטווח הארוך, ולהמשיך להגדיל את נתח השוק שלנו".



פרנק לואי עמד בראש קבוצה שהתמודדה ב-2005 על רכישת בנק לאומי. פרשת בנק לאומי, שבה נחשד ראש הממשלה אולמרט, קשורה להתערבותו לכאורה לטובת קבוצתו של לואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully