וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש לערעורים בארה"ב: הרשעת מנכ"ל קווסט ג'וזף נאצ'יו בסחר לפי מידע פנים - נשארת על כנה

סוכנויות הידיעות

26.2.2009 / 9:41

במידה ולא יוגש ערעור נוסף צפוי נאצ'יו להתחיל לרצות עונש מאסר של 6 שנים



בית המשפט הפדרלי לערעורים קבע כי הרשעתו של ג'וזף נאצ'יו, מנכ"ל קווסט, בסחר לפי מידע פנים, תחזור על כנה, וביטל את השהיית גזר הדין, אשר בגינה לא החל נאצ'יו לרצות את שש שנות המאסר שהוטלו עליו. עורכת דינה של נאצ'יו אמרה כי יש סיכוי גדול שתערער על ההחלטה. "אנחנו אופטימיים שבית המשפט העליון של ארה"ב יערוך בחינה מחודשת של המקרה", מסרה מאורין מאהוני בהודעה כתובה, אולם לא אישרה כי אכן יוגש ערעור.



ב-2007 הורשע נאצ'יו ב-19 עבירות של מסחר לפי מידע פנים בחודשים אפריל ומאי 2001 - תקופה שבה כבר ידעו בהנהלת החברה על הקשיים הפיננסיים בהם נתונה החברה. נאצ'יו, אשר לא הכחיש את מכירות המניות - או את העובדה שבזכותן נמנעו ממנו הפסדים גדולים - טען להגנתו כי באותה עת העריך כי קווסט תתגבר על קשייה בזכות הכנסות מחוזים צפויים מסוכנויות ממשלתיות חשאיות, שרק הוא ידע עליהם.



חברת קווסט עצמה כבר שילמה 250 מיליון דולר כדי ליישב אישומי הונאה שהגישה נגדה ה-SEC, לפיהם החברה ניפחה את הכנסותיה ב-3 מיליארד דולר ולא רשמה במאזניה הוצאות בסך 231 מיליון דולר. הרישום הכוזב סייע לאישור המיזוג בין קווסט לחברת US ווסט בקיץ 2000. בסופו של דבר, נאלצה קווסט למחוק ממאזניה הכנסות של יותר מ-2 מיליארד דולר שרשמה בשנים 2000 ו-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully