וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: כל עוד אי הוודאות שולטת בשווקים מחירי הזהב יתקנו מעלה

TheMarker

26.2.2009 / 10:24

אם עושי השוק יאמינו בתוכנית הכלכלית של הבית הלבן ויאמינו ש"האור בקצה המנהרה" אכן בוא יבוא, הדולר עשוי לקבל מומנטום ולמשוך את אור הזרקורים לכוונו, על חשבון הזהב כמובן



במהלך המסחר ביום רביעי עברו המדדים המובילים בוול סטריט לטריטוריה החיובית בשעת המסחר האחרונה, על רקע עדותו של נגיד הפדרל ריזרב בפני הקונגרס בנוגע למצבה של הכלכלה האמריקנית ומדיניות הפדרל ריזרב. ברנקי הפריך את השמועות בארה"ב באשר להלאמה של הבנקים ואמר כי כי הממשלה איננה מתכננת משהו שאפילו מתקרב להלאמה.



בנוסף, אמש פורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש ינואר, אשר הצביעו על ירידה של 5.3% ל-4.49 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה ביותר מזה 12 שנה. כעת מתברר שמלאי הבתים למכירה ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2007.



בעוד השווקים נחלשו במהלך רוב שעות המסחר, לאור נתוני מכירות הבתים, הדולר תפס מומנטום בזכות משקיעים עצבניים וחששניים הפוחדים מגלי אי ודאות נוספים ההולכים וקרבים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נשא אמש נאום שבו הבטיח 15 מיליארד דולר בשנה בהשקעות בפיתוח טכנולוגיות נקיות.



הוא אמנם יכל להתחייב שממשלו לא ילאים בנקים באופן מלא או חלקי ובכך להרגיע את השווקים, אולם העדיף שלא לעשות זאת. המשקיעים העצבניים שמחזיקים במניות הבנקים הגדולים, הרעידו את השווקים והעצימו את הדולר.



לקראת סוף היום איבד היורו 0.7% משוויו לרמה של 1.274 בעוד הליש"ט אף עלה עליו בהפסדים, והשיל 1.7% ממחירו תוך כדי כך שהוא נסחר ב-1.423 דולר. המטבע היפאני, גם הוא השיל משוויו והצמד דולר יין נסחר במגמת עלייה עקבית יתר, כשלקראת סוף יום המסחר הצמד הגיע לרמות מחירים של 97.72.



הנשיא הודה, בפעם הראשונה, כי חבילת החילוץ הפיננסי, בסך 750 מיליארד דולר, שהתקבלה בשלהי נשיאותו של ג'ורג' בוש, היא רק ההתחלה. ולמה בעצם יכולים לצפות השווקים כעת? יש רבים המעריכים שלפחות בטווח הקצר תגיע אופטימיות זהירה לחדרי המסחר, ויתכן שתנועת המוכרים את השטר הירוק תתגבר, בעוד נכסים וסחורות אחרות בעלות סיכון גבוה יותר, יהפכו את עורם ויהנו ממגמות של קניות יתר.



בגזרה המקומית



המסחר בבורסת תל אביב ננעל בעליות שערים מתונות, זאת בהמשך למגמה חיובית שנרשמת במהלך יום רביעי באסיה ואירופה. המטבע האמריקאי נסחר בין הבנקים בעליה של 0.77%, סביב 4.19 שקלים לדולר וחזר לרמה בה נסחר בחודש אוגוסט 2007. היורו נסחר בבנקים בעלייה של 0.97% בערכו לשיעור של 5.37 שקלים. הדולר היציג ננעל בעליה של 0.72% ל-4.19 שקלים, והיורו היציג חתם גם הוא בעליה של של -0.62% לרמה של 5.35 שקלים.



נפט



מחיר הנפט קפץ מעלה ב-6.4% לרמה של 42.50 דולר לחבית - מחיר הנפט עלה ביום רביעי לשיא של שבועיים בעקבות ירידה במלאי הבנזין בארה"ב, לאחר שבתי הזיקוק במדינה צמצמו את פעילותם, כשמנגד הביקוש לבנזין גדל. מחיר חבית למסירה באפריל עלה במסחר בניו יורק ב-6.4% לרמה של 42.50 דולר וזאת לאחר שמשרד האנרגיה בוואשינגטון דיווח שמלאי הבנזין של ארה"ב צנח בשבוע שעבר ב-3.32 מיליון חביות לרמה של 215.3 מיליון חביות.



גם בתי הזיקוק בארה"ב פעלו רק בהיקף של 81.4% מכושר התפוקה המקסימלי שלהם, המהווה ירידה של 0.9% לעומת השבוע הקודם ובסך הכל צריכת הבנזין בארה"ב הגיעה ב-4 השבועות האחרונים ל-9 מיליון חביות ליום בממוצע -עלייה של 1.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לקראת סיום יום המסחר מצא את עצמו הנוזל השחור נסחר סביב 42.38 דולר לחבית.



הזהב מאבד את אמון המשקיעים



נופל באופן חד מתחת ל-950 דולר. מחירי הזהב נפלו אמש אל מתחת לרמה של 950 דולר לאונקיה לנוכח העובדה שמשקיעים רבים החליטו לממש רווחים שצברו בתקופה האחרונה, הודות לנפילות חזקות בבורסות העולם. מחירי החוזה העתידי על הזהב לחודש אפריל נסחר אמש בירידה של 19.10 דולר המהווה 2 דולר משוויו, לרמה של 950 דולר בעוד הזהב הצליח "לבקר" אפילו ברמת ה-947.30 דולר.



כל עוד אי הוודאות עדיין שולטת במסחר בשווקים ייתכן ומחירי הזהב יתקנו כלפי מעלה אולם אם עושי השוק יאמינו בתוכנית הכלכלית של הבית הלבן ויאמינו ש"האור בקצה המנהרה" אכן בוא יבוא, הדולר עשוי לקבל מומנטום ולמשוך את אור הזרקורים לכוונו, על חשבון הזהב כמובן. בסיום יום המסחר נסחרה המתכת היקרה סביב 952.60 דולר לאונקיה עם הפנים צפונה.



הכותב ארז פריש הוא אנליסט מט"ח בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully