וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב סגרה את השבוע בירוק

נתן שבע

26.2.2009 / 16:40

לאחר שירד ברוב שעות היום, המעו"ף ננעל בעליה של 1.1% ובמחזור בינוני - 1.4 מיליארד שקל. אי.די.בי פתוח הוסיפה כ-0.1%

יום המסחר האחרון של החודש ננעל בעליות שערים בעקבות רוח גבית מהצפי לפתיחה הירוקה מעבר לים. זאת, לאחר שברוב שעות היום המסחר התנהל בירידות קלות, כאשר בתחילת היום היתה פקיעה רגועה יחסית על האופציות.

מחזור המסחר בפקיעה היה שקט מאוד והסתכם ב-450 מיליון שקל. המדד הקובע לפקיעה נקבע ברמה של 653 נקודות - ירידה של 0.8%.

בסיום, מדד ת"א 25 עלה ב-1.1% ל-665 נקודות, מדד ת"א 100 התחזק ב-1% לרמה של 603 נקודות ומדד הבנקים הוסיף 1.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

אורמת ירדה בכ-7% ואילו ריטליקס הוסיפה 2.9%. אי.די.בי פתוח נסחרה בעליה קלה של כ-0.1% והתייצבה בקצת פחות מ-41 שקל - המחיר הקובע להצעת הרכש של החברה האם, בסופה פתוח עשוייה להימחק מהמסחר.

בתחילת החודש המשיכה המגמה החיובית שהיתה בחודש ינואר, אך בשבוע האחרון - עם התרבות סימני הלחץ סביב המערכת הבנקאית בארה"ב - נמחקו מרבית העליות. בארה"ב איבדו המדדים אתמול גובה לאחר העליות החדות שנרשמו יום קודם לכן.

האוצר פירסם אתמול את תוכנית הגיוס שלו לחודשים הקרובים. המשרד יגייס באמצעות הנפקת אג"ח ממשלתיות סכום כולל של 15.5 מיליארד שקל. 6 מיליארד שקל מתוכם - בחודש מארס, 5 מיליארד שקל באפריל, ו-4.5 מיליארד שקל במאי. איגרות החוב הממשלתיות נחלשו בשיעור של עד 2% בימים האחרונים תוך צפייה לפרסום התוכנית. הבוקר שומר שוק אגרות החוב הממשלתיות על יציבות.

"תוכנית הגיוס של האוצר עשויה להוות רוח גבית לשוק הסולידי מכיוון שבנטו הגיוסים הם אינם משמעותיים", אומר היום פעיל בשוק המוסדי. "בחודשים הקרובים צפויים פדיונות גדולים כך שהגיוס נטו אין גבוה. לכך צריך להוסיף העובדה כי בנק ישראל ימשיך לרכוש איגרות חוב בשוק על פי התוכנית עליה הכריז החודש", הוא אומר. "מבחינת יום המסחר - קשה להעריך את הכיוון לאחר הפקיעה. בסך הכל עבר על המשקיעים חודש תנודתי. הבורסה ירדה בכ-1% לאחר הריצה בחודש ינואר", הוא מוסיף.

היום חל המועד האחרון להיענות להצעת הרכש של אי.די.בי. פיתוח למניות החברה. המחיר בהצעה שודרג השבוע ל-41 שקל. מחיר המניה נעל אתמול ברמה של 40.74 שקל.

ירידות שערים ליוו את מניות הדשנים אמש, מה שהשפיע גם על כי"ל, שנחלשה היום ב-1.5%. פוטאש ירדה ב-2% ואילו אגריום נפלה ב-9% לאור כוונתה לרכוש את מתחרתה בשוק הדשנים CF בתמורה ל-3.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully