וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: הרכישה של CF תשליש את כושר הייצור של אגריום בדשני חנקן ופוספטים

TheMarker

26.2.2009 / 11:31

בהתייחס להודעת הרכישה מעריך היום יואב בורגן, אנליסט בית ההשקעות לידר שוקי הון כי הרכישה אינה רלוונטית במיוחד מבחינתה של כי"ל



אתמול דיווחה חברת אגריום, יצרנית הדשנים וקמעונאית האגרו הגדולה בצפון אמריקה, כי היא הגישה הצעה לרכישת יצרנית דשני החנקן והפוספטים CF, תמורת 3.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות, קרי בפרמיה של 30% על מחיר הפתיחה של מניית CF אתמול.



בהתייחס להודעת הרכישה מעריך היום יואב בורגן, אנליסט בית ההשקעות לידר שוקי הון כי הרכישה אינה רלוונטית במיוחד מבחינתה של כי"ל, אשר אין לה פעילות דשנים בצפון אמריקה וכן אין היא מייצרת דשני חנקן כלל.



למרות זאת מדגיש בורגן כי, יש ברכישה המתוכננת של אגריום משום אינדיקציה חיובית באשר לוולואציות המוענקות אפילו כיום ליצרניות דשנים בעולם. מחיר היעד של בית ההשקעות למניית כי"ל הוא 70 שקל למניה בהמלצת קנייה.



בבית ההשקעות מעריכים כי הרכישה של CF צפויה להשליש את כושר הייצור של אגריום בדשני חנקן ופוספטים. CF היא יצרנית דשני החנקן החמישית בגודלה בעולם (לאחר Yara, PCS, Terra ו-אגריום), עם כושר ייצור שנתי של כ-3 מיליון טון. CF היא גם יצרנית הפוספטים החמישית בגודלה בעולם, עם כושר ייצור שנתי של כ-2.1 מיליון טון.



לדברי בורגן "המהלך של אגריום כשלעצמו אינו צריך להפתיע נוכח הצהרותיה החוזרות ונשנות של הנהלת אגריום במהלך החודשים האחרונים על כוונות לנצל את החולשה הנוכחית בתעשיות הדשנים והאגרו על מנת לבצע רכישות".



בבית ההשקעות מדגישים כי זהותה של החברה הנרכשת - CF, מפתיעה מעט מאחר וזו האחרונה ניסתה לאחרונה לבצע בעצמה השתלטות עוינת על יצרנית דשנים אחרת בצפון אמריקה, חברת Terra.



בדצמבר 2007 רכשה אגריום במזומן את מלוא מניותיה של UAP, תמורת 2.65 מיליארד דולר, לפי פרמיה של כ-27% על שווי השוק של UAP.



UAP היא מפיצה קמעונית של מוצרים חקלאיים בארה"ב ובקנדה, לרבות דשנים (חנקן, אשלג, פוספט), חומרי הדברה (קוטלי עשבים, קוטלי חרקים וקוטלי פטריות), זרעים וכלי עבודה חקלאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully