וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספרט פיננסים על פקיעת האופציות של חודש פברואר: מי שהיה על האוכף הרוויח

TheMarker

26.2.2009 / 11:58

מחזור הפקיעה, היה נמוך ביותר והסתכם ב-464 מיליון שקל



מדד הפקיעה נקבע הבוקר על 652.99 נקודות, ירידה של כ 0.86%. "הפקיעה עברה באופן רגוע יחסית" כך אומרים הבוקר בקבוצת אקספרט פיננסים. מחזור הפקיעה, היה נמוך ביותר והסתכם ב-464 מיליון שקל. הפקיעה הבוקר הגיעה לאחר שינוי מגמה אתמול ועליות שערים של כ-0.6% במדד המעו"ף.



באקספרט העריכו הבוקר כי, יחסית לשאר שווקי העולם ניתן לומר שהמדד נשאר סטאטי למדי בימים האחרונים. המשמעות היא שמי שמכר אופציות הרוויח. זאת משום שמחירי האופציות היו יקרים יחסית בשל סטיות התקן הגבוהות בשעה שבסופו של דבר, מדד המעו"ף כמעט ולא זז עד לפקיעת האופציות. במצב כזה אומרים באקספרט "פוזיציות כמו אוכף או שוקת הפוכה הניבו רווח לכותבים אותם".



מתחילת פברואר ירד מדד ת"א 25 בשיעור של 1% בסך הכל, ולכל קוני הביטוחים למיניהם בצורת מכירת אופציות קול, רכישת אופציות פוט או אסטרטגיה של שילוב, נגרמו הפסדים. באקספרט מסבירים כי "עיקר ההפסדים נבעו לאו דווקא מכיוון השוק אלא מירידת סטיות התקן של האופציות שהיו גבוהות מול סטית התקן האמיתית של מדד המעו"ף. המשמעות של ירידה זו היא הוזלת מחירי האופציות. זו הסיבה שהבוקר כותבי האוכפים למיניהם שהיו סבלניים במהלך כל החודש, הרוויחו".



מאז פקיעת האופציות, ממשיכים המדדים להיסחר בירידות שערים קלות, זאת בניגוד למגמה העולמית. כרגע מדד הדאקס נסחר בעליות של 1.7% בזמן שמדד המעו"ף יורד בכ-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully