וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת החופים היפים בעולם

גאווין מקאוון | גרדיאן

26.2.2009 / 12:54

מרצועות חול לבן נטושות הנושקות למי טורקיז ועד לגלים הנשברים אל חופים פראיים: עשרה יעדים חלומיים לכל בטלן חופים



1. איי סיאס, גליסיה

(Las Islas Cies, Galicia), ספרד



לשמע צירוף המלים "חופי ספרד", חושבים רוב האנשים באופן אינסטינקטיווי על הים התיכון. אך דווקא ברצועת החוף האטלנטי המדהימה של גליסיה, קצת צפונה מפורטוגל, יש חופים הרבה יותר דרמטיים - ועליהם הרבה פחות בני אדם. אחת הפנינים של חוף זה היא באיי סיאס, מרחק נסיעה של כ-40 דקות מהעיירה היפה באיונה (Baiona). סיאס, שהיתה בעבר מקום מחבוא לפיראטים, היא כיום פארק לאומי קדום ולא מיושב, שפתוח לציבור רק בקיץ.



תושבי גליסיה באים לכאן לבלות את ימי הקיץ הארוכים והעצלים בפראיה דס רודאס (Praia das Rodas), חצי סהר שכולו חול רך וחיוור מגובה בדיונות קטנות השומרות על הלגונה הרגועה של הים הצלול. המקומיים קוראים לו "החוף הקריבי" שלהם, ואכן המים כחולים מספיק והחול לבן דיו, עד שטובלים את קצה הבוהן במים ומרגישים כמו בחוף ים בריטי. אתם יכולים לישון באתר מחנאות שלו, מוצל על ידי עצי אורן גבוהים וצופה לאוקיינוס, והיות שזו ספרד - יש במקום אפילו מסעדה הולמת המציעה מאכלי ים נהדרים.



היכן ללון: אתר המחנאות "קמפינג איסלס סיאס" (Camping Islas Cies) פתוח בשבוע של חג הפסחא (מארס) וביוני עד ספטמבר.



2. הפארק הלאומי טיירונה (Tayrona National Park), קולומביה



מעולם לא התרשמתי כל כך מחוף כמו ברגע שבו ראו עיני לראשונה את טיירונה. לאחר הליכה של 40 דקות בתוך היער ציפיתי לראות חוף קריבי קלאסי שכולו חול לבן ומי טורקיז רגועים, אולי כמה בקתות. במקום זאת קיבל את פני ים סוער שגליו מתנפצים אל סלעים בגודל של בתים המפוזרים לאורך חופי הפרא הלא מיושבים. במדינה בעלת תיירות מפותחת היה פארק טיירונה אתר נופש חשוב, אך בשל היותו בקולומביה, מפלי יערות הגשם גולשים במורדות ההר ישירות אל החול. לא היה שם איש פרט לכמה תרמילאים שישנו בערסלים באוויר הפתוח.



טיילתי לאורך החוף כשאני מתפעל מיופיו הגולמי ומבידודו של המקום, אך לאחר עשר דקות נתקלתי בחברי ג'ים! היה זה המקום הכי פחות סביר לפגישות מקריות, אך שם ביליתי את חופשת החופים הטובה ביותר שהיתה לי. המקום צבר פופולריות בעשר השנים שעברו מאז שהייתי בו, אך הודות להיותו פארק לאומי הקבלנים נשארים בינתיים רחוקים מהחוף.



היכן ללון: תחת כיפת השמים, בערסל שתלוי בין שני דקלים.



3. פורטו דה בארה, סלבדור (Porto da Barra, Salvador), ברזיל



לסידני יש את בונדי, ללוס אנג'לס את וניס ולריו את קופקבנה ואיפנמה - עיירות חוף המפורסמות בכל העולם, שמשמשות מיקרוקוסמוס לעיר הגדולה שלידן. חייתי במשך כמה שנים בסלבדור, העיר העתיקה ביותר בברזיל, ופורטו דה בארה היה המקום שאליו הגעתי לשחיית בוקר מוקדמת או לכוס בירה צוננת אחר הצהריים.



המיקום מדהים: בכניסה לאתר המרהיב באהיה דה טודוס אוס סנטוס (Bahia de Todos os Santos), עם מבצר קטן, לבן וקולוניאלי בקצה אחד וכנסייה מסוידת בלבן על ההר בקצהו השני. משהו תמיד קורה שם: סירות דייגים פורקות את השלל, נערים קופצים למים מחומות האבן הישנות של הנמל, בחורים בוחנים בחורות, וכולם משחקים כדורעף, כדורגל וטניס. היות שהחוף נמצא במפרץ, המים שקטים וגם (בהתחשב בכך שהחוף נמצא בלב העיר השלישית בגודלה בברזיל) נקיים וצלולים. במדינה שבה יותר מ-7,000 ק"מ של רצועת חוף הפונה למזרח, פורטו הוא אחד הבודדים הפונה למערב, כך שאפשר לצפות ממנו בשקיעות מדהימות.



היכן ללון: מלון אסטרלה דו מאר (Pousada Estrela do Mar).



4. כל מקום באיים הפלאווים (Palawan), הפיליפינים



אף שעלילת סיפור המסע התרמילאי של אלכס גרלנד, "החוף", מתרחשת בתאילנד - הוא שאב השראה רבה מהפיליפינים. הסיבה? כפי שכל אדם שביקר בתאילנד בעשור האחרון יכול לספר לכם, הסיכויים להקים לעצמכם את גן העדן הפרטי שלכם על אי בודד במדינה שואף לאפס. בפיליפינים, מצד שני, יש יותר מ-7,000 איים, מעט תיירים והרבה חופים עזובים - כך שפשוט מאוד לשכור סירת דיג, להפליג אל עבר השקיעה וליצור חוף קטן משלכם.



קבוצת האיים המערבית של הפלאווים, שאפילו הפיליפינים בעצמם מתארים כקצה הגבול של מדינתם, היא אקזוטית וטרופית באופן שלא יאומן. זהו ארכיפלג של איים מאבן גיר משוננת עם נהרות מתחת לאדמה, מפרצים מסולעים, יערות גשם בתוליים וכמובן חופים בצבע לבן בוהק. מפרץ הונדה, שבו כמה איים קטנים כולל איי קאנון (Cannon Island), האי באט (Bat Island) והאי סטארפיש (Starfish Island), הוא אחד הפופולריים ביותר, אך הכיף בפלאווים הוא לגלות בעצמכם את רצועת החוף הבודדה שלכם.



היכן ללון: למעוניינים להתבודד או לצלול בין שרידי ספינות טרופות - שמורת האי סנגט (Sangat Island Reserve). לתענוגות בלבד - אתרי הנופש של אל נידו (El Nido).



5. נונגווי (Nungwi), זנזיבר, טנזניה



החול הדק והנעים שבחופי דרום קניה וצפון טנזניה כה מעודן, עד שהוא ממש חורק בין האצבעות. זנזיבר היא הפנינה של החוף המזרח אפריקאי, על סחר התבלינים, עיירות האבן העתיקה הפתלתלות וכמובן קרוב ל-30 החופים היפים שבה.



אחד הטובים שבהם הוא נונגווי, שנמצא ליד הקצה הצפוני של האי. על קו החוף ישנו שיפוע רדוד, כך שמי הספיר, החול הלבן והאלמוגים יוצרים ים שלו שמשתרע לאורך קילומטרים ומשמש בית גידול לאלפי חיות ימיות. בקו החוף של זנזיבר, המלא בכפרי דייגים קטנים שבקושי השתנו לאורך מאות שנים, שוררת אווירה חלומית ונצחית.



היכן ללון: במועצת התיירות של זנזיבר (Zanzibar Tourist Board) תוכלו למצוא מידע על מקומות לינה www.zanzibartourism.net.



6. ארמבול (Arambol), גואה, הודו



"אין דבר נורא יותר משוטה שישן על חוף בעולם השלישי כשהוא לובש מכנסי ספנדקס פסיכדלים, מעשן איזה ג'וינט ומעמיד פנים שהוא מרחיב את התודעה שלו", התלוננה הלהקה הבריטית "אלבמה 3" בשירה המשעשע "לא הולך לגואה" (Ain't Going to Goa""(. ואכן, הדעות לגבי גואה חלוקות. יש הרואים אותה כגביע הקדוש של ההדוניזם ההיפי, אך בעבור אחרים היא מייצגת את ההגזמות הפרועות ביותר של המטיילים המודרניים.



בארמבול, החוף הצפוני ביותר במדינה, שוכנים הרבה היפים מזדקנים בצד תיירים מזדמנים, אך רצועת החול המרהיבה והסוחפת יפה כל כך עד שהיא מצליחה לכבוש גם את התשושים והציניקנים שבמטיילים. החוף רחב מאוד, וקל למצוא בו חלקת אלוהים פרטית. מעבר ללשון היבשה הסלעית ישנו חוף נוסף שבו ניתן ללכת קילומטרים מבלי להיתקל בנפש חיה, או לבלות ליד אגם המים הצלולים שמאחוריו ג'ונגל קטן. ותיקי המקום יוכלו לספר לכם שפעם היו זוכים ההיפים מעת לעת להפתעות לא נעימות בדמות נמרים.



7. וייטהייבן, איי ויטסאנדיי (Whitehaven, Whitsunday Islands) קווינסלנד, אוסטרליה



אתרים רבים מתחרים על תואר החוף הטוב ביותר באוסטרליה, אך וייטהייבן מתבלט ביופיו הנדיר שכמו לקוח מגלוית נוף. דמיינו רצועת חול צורן לבן מעודן ביותר, מוקפת במים חמימים, צלולים ותכולים וממוקמת ביער טרופי, כשבאופק מפוזרות קבוצות איים. רק ודאו שאתם מגיעים ליותר מיום (האופציה המועדפת), מכיוון שברגע שהפלגות היום עוזבות את האי, תוכלו לסייר בו או להצטנף תחת צלו של היער ולחוש שפיסת גן העדן הלא מיושבת הזו שייכת רק לכם. ההגעה לווייטהייבן כרוכה במסע קטן, אופציות הגלישה אינן נוחות במיוחד ובמשך חצי שנה תצטרכו ללבוש חליפת צלילה כדי לשחות בים - אך זהו מחיר קטן בשביל יופי שכזה.



היכן ללון: הדרך היחידה להישאר ליד החוף היא במחנאות. יש לקבל אישור בעיירת החוף הסמוכה אירלי ביץ'.



8. חוף של, האי פורבק (Shell Beach, Isle of Purbeck), דורסט, בריטניה



ניתן לשער שזהו אינו אחד מהחופים היפים בבריטניה, אך חביבה עלי העלייה למעבורת הישנה במגרש הביתי של המיליונרים והקפיצה ממנה שלוש דקות בלבד לאחר מכן הישר אל חולותיו של חוף שעדיין לא התקלקל (ותודה לאגודה הבריטית לשימור אתרים). אף שהאי הזה הוא בעצם חצי אי, יש בו תחושה אמיתית של בידוד מהיבשה.



עבורי מסמל פורבק את הנקודה שממנה הופך הנוף לפראי ומעניין, כאשר עוזבים את לונדון לכיוון דרום או מזרח. יש בו שטח ענק של חול שמאחוריו קילומטרים של דיונות. בקיץ אני יכול לבלות כאן את כל היום בבהייה באוניות מכל הסוגים, החל ביאכטות קטנות ועד למעבורות ענק בדרכן לצרפת, המפליגות אל נמל פול וממנו. ליד הכניסה לרציף המעבורת נמצא בר-מסעדה עם נוף יפה של הנמל. זהו המקום המושלם לבירה של אחר הצהריים המאוחרים, או אם מתחשק לכם לבזבז קצת יותר, למאכלי ים נהדרים במסעדה ממש על המים.



היכן ללון: מידע לגבי לינה ופעילות באזור ניתן למצוא במועצת מחוז פורבק www.purbeck.gov.uk.



ועוד כמה חלומות



מה שהופך חופים רבים למיוחדים כל כך הוא היותם מבודדים - וזו הסיבה העיקרית לכך שעבור רובנו, החופים הטובים ביותר הם עדיין אלה שאנחנו יכולים רק לחלום עליהם. שני הבאים הם בראש רשימת החלומות שלי.



9. מפרץ סינקלייר, קייטנס (Sinclair Bay, Caithness), סקוטלנד



חוף זה שוכן במרחק 13 ק"מ בלבד מדרום לכפר ג'ון או'גרוטס שבסקוטלנד, אך כשהשמש יוצאת החול הלבן והים הכחול הבוהק של מפרץ סינקלייר מזכיר את הקריביים יותר מאשר את קייטנס. מוקף בטירות מהמאה ה-16 מכל עבריו וכשבאמתחתו מגוון מרהיב של בעלי חיים כגון עופות מים, דולפינים ולוויתנים מזנים מיוחדים, למפרץ סינקלייר יש הרבה מה להציע.



היכן ללון: מגדל אקרגיל (Ackergill Tower), טירה מהמאה ה-15 בסמוך לחוף.



10. ארואה, אייטוטקי, וואן פוט איילנד (Aroa, Aitutaki, One Foot Island), איי קוק



המסע לאי הטבעתי, המוקף בלגונה התכולה, ארוך ומייגע - אך אפשרויות הצלילה והדיג שבו הופכות את פיסת גן העדן החבויה הזו לאחד החופים הטובים ביותר בדרום האוקיינוס השקט.



היכן ללון: מידע ניתן למצוא במשרד התיירות של איי קוק: www.cook-islands.com.



ביזנס & פלז'ר



הילה צימרמן



מנהלת מותג בגורי



חול לבן ועתיקות



"אני ממליצה על חוף בעיר טולום שנמצאת באיים הקריביים של מקסיקו. ראשית, מדובר באתר ארכיאולוגי. אלה למעשה חורבותיה של עיר שלמה שבנו בני המאיה, והחוף הקריבי המהמם לרגלי הצוק שעליו שכנה העיר שימש כחוף הרחצה הפרטי של השליטים. המיוחד במקום זה הוא השילוב בין צבע המים המדהים והחול הלבן לשרידי העתיקות, שאותם ניתן לראות מכל מקום ברצועת החוף היות שהן שוכנות על צוק. לטולום באים אך ורק בשביל החופים. כל הרצועה מדהימה ביופיה ובתולית לרוב. אם רוצים לבלות, צריך לנסוע לאזור קנקון שנמצא במרחק כ-40 דקות נסיעה משם".



-



דור סלע



מנכ"ל רקיט בנקיזר ישראל



הווילות היפות בעולם



"לאחר שהות בת שלוש שנים עם המשפחה בדרום אפריקה, למדנו להעריך את השילוב של חופים יפהפיים עם נוחות. כך למשל, במפרץ קמפס (Camps) שבקייפטאון שכרנו וילה יוקרתית על חוף הים. הווילות שייכות לעשירי העולם, שמתגוררים בהן חודשיים בשנה. הבישול והניקיון כלולים לרוב במחיר. השהות בווילות היפות בעולם זולה ממלון ממוצע באילת, אם נוסעים כמשפחה מורחבת או כמה חברים. מומלץ בייחוד עכשיו, כשהמטבע הדרום-אפריקני בשפל, אך האוכל, הנופים, חיי הלילה ומזג האוויר - אידיאליים".



-



יוסי אלבוחר



מנכ"ל רשת ד"ר גב



חוף בתולי ביוון



"בשנתיים האחרונות בחרנו, אני ומשפחתי, לשוב אל האי זקינטוס ביוון. המקום הקסים אותנו, החל בנופים המרהיבים, פינות הטבע, צבע הטורקיז של המים, החולות הלבנים ועד השקט והרוגע שאופף אותו. זהו אתר תיירות בתולי כי המוני התיירים מעדיפים את האיים המוכרים. כדאי להגיע עם שנורקל, המים צלולים ויש מה לראות. אסור לוותר על המערות והחופים המרוחקים. בערב כדאי לבקר במרכז האי או ליהנות מארוחה באחת המסעדות המעולות שבו".



-



מנדי נשר



מנכ"ל אתר וויקאנד



החוף של איסטווד



"כדאי לבקר בחוף האוקיינוס השקט שלאורך כביש מספר 1 בארה"ב, העושה דרכו בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, לאורך חופי האוקיינוס השקט בקליפורניה. הנסיעה והשהייה בעיירות הציוריות הפזורות לאורכו מאפשרות רגע של התנתקות מתלאות היום-יום ותחושה כאילו פסעת אל תוך סצנה מסרט. לא סתם נבחר קלינט איסטווד לראש העיירה כרמל שעל החוף. לאורך הכביש תוכלו לצפות בכלבי ים הרובצים להנאתם על החוף, בטירה מרהיבה שכאילו נלקחה מהסרטים, בצוקים איתנים ובשמורות טבע יפהפיות. ליד העיירה כרמל נמצא כביש יפהפה שזכה לשם 'כביש 17 המייל', המתפתל לאורך החוף ומספק נקודות רבות לתצפית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully