וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה ברווחי לאומי למשכנתאות

הרווח נחתך בחצי ל-93 מיליון שקל בגלל זינוק של פי 2.4 בהפרשה לחובות מסופקים. גם השנה תהיה חולשה בענף המשכנתאות

בנק לאומי למשכנתאות מדווח על צניחה ברווח הנקי השנתי, כתוצאה מירידה בהכנסות וגידול חד של פי 2.4 בהפרשה לחובות מסופקים. הבנק מקטין ציפיות לשנה הנוכחית, ואומר כי צפוייה ירידה נוספת ב"ביצועי הפעילות" - בלשון הבנק.

ברבעון הרביעי הרווח ירד ב-28% לרמה של 20 מיליון שקל, כאשר עיקר החולשה של הבנק בשנה הקודמת היתה ברבעון השלישי, שבו הרווח צנח ב-56%.

עיקר פעילות הבנק היא במתן הלוואות למשכנתאות לרכישת דירות למגורים, המהווה 84% מכלל הפעילות. הרווח הנקי השנתי מפעילות זו צנח בשנה החולפת ב-47% לרמה של 93 מיליון שקל.

למרות הירידה ברווחיות, סך הפעילות במגזר זה דווקא גדל, בסיכום ענפי: היקף האשראי של הבנקים למימון משכנתאות בישראל עמד בשנה הקודמת על כ-36 מיליארד שקל, ששיקפו גידול של כ-19% לעומת השנה הקודמת.

בסקירה התקופתית לאומי מציין, כי הריבית במשק ירדה באופן משמעותי, כאשר ריבית הפריים עמדה בסוף השנה על 4% בלבד. מגמה נוספת, היא ירידה במספר הזכאים למשכנתאות שמימוש את זכאותם; מגמה זו נובעת בעיקר מירידה במספר העולים החדשים.

לאומי והבנקים האחרים למשכנתאות צריכים להתמודד עם תיקום לחוק ההוצאה לפועל שנחקק בנובמבר אשתקד, לפיו, במקרה של פינוי חייבים או מימוש מישכון של נכס, הבנק צריך למצוא לדיירים דיור חלופי.

תיקון זה, (לטובתם של החייבים), ישחוק מעט את רווחי הבנק, בכפוף למספר הפינויים. בשורה התחתונה, התשואה על ההון של הבנק ירדה לפחות מ--10%, לעומת כ-16% בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully