וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות על סלקום: צפי לרבעון טוב בעל מגמות דומות לאלו של פרטנר; מחיר היעד 124 שקל בהמלצת 'תשואת יתר'

TheMarker

26.2.2009 / 14:19

דו"חות סלקום יפורסמו ביום שני ה-2 למארס



תוצאות סלקום צפויות להעיד על מגמות דומות לאלו של פרטנר עם האטה בגיוס המנויים וציוד הקצה, לצד ירידה עונתיות חדה יותר בהכנסות על רקע החגים, כך מעריכה היום אנליסטית בית ההשקעות פסגות טליה לויברג בתחזית לקראת דו"חות סלקום שיפורסמו ביום שני ה-2 למארס.



לדברי לויברג "גם בסלקום אנו בהחלט צופים כי את הדגש יתפסו לא התוצאות אלא תחזיות החברה באשר לאתגרי 2009. ההבדל העיקרי בין שתי החברות במהלך הרבעון הרביעי נעוץ כמובן בהשקת שרותי התקשורת הביתית של פרטנר בעוד שסלקום בחרה לנצל את השתייכותה לקבוצת IDB ולהציע מענה בצורת שיתוף פעולה עם נטוויז'ן, שיתוף פעולה אשר לא צפוי להשפיע על תוצאות הרבעון".



בבית ההשקעות מצפים שסלקום תציג ירידה של כ-1% בהכנסות הנובעת מירידה במכירות ציוד הקצה, EBITDA של 556 מיליון שקל ורווח נקי של 229 מיליון שקל המוביל לדיווידנד של 217 מיליון שקל המשקף תשואה רבעונית של 2.6%. מחיר היעד של פסגות לסלקום הוא 124 שקל בהמלצת 'תשואת יתר'.



לגבי שיעור הרווחיות הגולמית מעריכה לויברג כי צפויה ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית אל מול תוצאות השיא של החברה בשני הרבעונים האחרונים. ההסבר העיקרי נעוץ כמובן בירידה בהכנסות הנדידה הרווחיות יותר ועליה ברמות הסבסוד ברבעון הרביעי כחלק מהמבצעים שערכה החברה ללקוחותיה. אלו מובילים את פסגות לצפי של רווח גולמי בשיעור של 46.2%.



לגבי ההכנסות משירותים מעריכה לויברג כי על רקע תנאי השוק תציג סלקום גיוס דומה לזה של פרטנר עם תוספת של 20 אלף מנויים. ברמת ה-ARPU, ההכנסה הממוצעת למשתמש, לוקחים בפסגות בחשבון את הירידה העונתית המאפיינת את הרבעון הרביעי ומעריכים שבדומה לפרטנר תציג סלקום ירידה של 4.8% ב-ARPU ביחס לרבעון השלישי המשקפת ARPU של 146.5 שקל. בשקלול שני האחרונים מדובר בצמיחה של כ-3.6% בהכנסות החברה משירותים, כולל טלפוניה קווית.



למרות ירידה מהותית בתוספת המנויים החדשים ברבעון הרביעי אל מול הרבעון הקודם עם גיוס של 40 אלף מנויים, מעריכים בפסגות כי ברבעון זה תתרחש ירידה פחות תלולה במכירות ציוד הקצה מ-170 מיליון שקל ברבעון השלישי לרמה של כ-155 מיליון שקל. לדברי לויברג "ההסבר נעוץ במבצעי שדרוג שערכה החברה ללקוחותיה ברבעון הרביעי, תוך שאנו מצפים להגברת קצב הצטרפות מנויי הדור השלישי של החברה לאור הדגש בתוכן שהחל לתפוס תאוצה".



לאור היותה של סלקום החברה הממונפת יותר מבין חברות התקשורת הגדולות, סבורה לויברג כי לאינפלציה השלילית של הרבעון הרביעי תהיה השפעה חיובית על השורה התחתונה עם ירידה בהוצאות המימון שתביא לרווח נקי של 229 מיליון שקל ודיווידנד נגזר של 217 מיליון שקל, עם תשואה רבעונית של 2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully