וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחדות לאומית חיונית לכלכלה

רו"ח ראובן שיף

26.2.2009 / 14:11

הגרעון התקציבי, הצמיחה באבטלה, דרישות המפלגות הקטנות וחילוקי הדעות בין האוצר לבנק ישראל - מחייבים הקמת ממשלת אחדות

על פי התחזיות של שירות התעסוקה, עד סוף 2009 צפויים להצטרף למעגל האבטלה במשק הישראלי כ-260,000 מובטלים חדשים – מספר שיא בעשרים השנים האחרונות.

מספר זה הוא בלתי נסבל מכל זוית ובחינה: כלכלית, חברתית ומוסרית. על הרקע נתוני האבטלה ההולכים וגדלים, התקיימו לפני כשבועיים הבחירות הכלליות, שהעמידו את מדינת ישראל במצב נדיר בפוליטיקה העולמית:

אזרחים של מדינה שלמה הולכים לבחירות, ולאחריהן - אין הכרעה ברורה לגבי העדפות הציבור באשר לזהות הממשלה העתידית והעומד בראשה.

לחוקרי הפוליטיקה הבינלאומית והן הכלכלה העולמית, אשר בוחנים את המדדים האובייקטיביים של יציבותה של מדינה, תופעות מעין אלו עלולות להצביע על חדירת סממנים שאינם מבשרים טובות לחוסנה הדמוקרטי של המדינה.

חילוקי דעות בין האוצר לבנק ישראל

לדעתי, ואינני היחיד הסבור כך בקרב הקהילה העסקית, ההכרעה היא ברורה. לאור האתגרים העומדים בפני ממשלת ישראל החדשה, ובהם ההתמודדות עם האיום האיראני, התהליך המדיני מול הפלסטינים והסורים, השינויים הגלובליים ביחסים הבינלאומיים, הפערים החברתיים המעמיקים הפוגעים קשות במרקם החברתי, מצבה של מערכת החינוך ועוד, סבורני, כי קיים אתגר משמעותי מרכזי שיעמוד בראש סדר הנושאים שיעמדו בפני מקבלי ההחלטות בשנתיים הקרובות, והוא - המשבר הכלכלי העולמי.

תקציב 2009 טרם אושר, וכבר צפוי בו גירעון תקציבי של כ-50 מיליארד שקל. זאת, עוד בטרם כומתו הדרישות שיביאו עימן המפלגות שיקחו חלק במשא ומתן הקואליציוני שבפתח.

גירעון זה, יחד עם חוסר מדיניות כלכלית נחושה וחילוקי דעות בין האוצר לבנק ישראל בתחום מדיניות האשראי, גביית המיסים, רשת ביטחון לקרנות פנסיה ועוד, לא מותירים לנו רק אלא אפשרות שלטונית יציבה אחת, שתבטיח את משילותה של הממשלה.

האחריות הלאומית של יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ושל יו"ר קדימה ציפי לבני מחייבת הקמת ממשלת אחדות כלכלית ולו רק לטובת ייצוב המשק והתמודדות עם המשבר העמוק בכלכלה הישראלית. זו לא השעה לפוליטיקה קטנה, זו השעה לפוליטיקה אחרת.

זו העת לכל אלו הרואים לנגד עיניהם את טובת המדינה, ובראש בראשונה את טובת האזרחים, וזאת לפני כל שיקול אחר. זו השעה להסתכל בעיניהם של 20 אלף האנשים שהצטרפו בחודש ינואר האחרון למעגל האבטלה ולהגיד להם כי ברגע שזה מגיע לכיסם ולפרנסתם – אנו, מקבלי ההחלטות, נבחרי העם, נשנס מותניים ונעמוד כחזית אחת ואחידה על מנת להחזיר להם את הפרנסה.

יש לעשות מעשה על מנת להחזיר את הצבע הירוק למסכים שבאחד העם ואת החיוך לאזרחים, יש להכריז ומיד על ממשלת אחדות כלכלית ולאייש בדחיפות את משרת שר האוצר. אי הודאות הפוליטית והכלכלית מובילים לחוסר אמון קשה של אזרחי ישראל ושל משקיעים מחו"ל בממשלה ובצעדיה הצפויים, ואת זה, נתניהו ולבני, עליכם לעצור לאלתר ומהר!

הכותב הוא נשיא לשכת רואי החשבון בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully