וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יגיש היום את בקשת התקציב הראשונה שלו לקונגרס: יבקש עוד 750 מיליארד דולר למגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

26.2.2009 / 14:37

ממשלת ארה"ב צפויה לרשום גירעון תקציבי של 1.75 טריליון דולר בשנת הכספים הנוכחית - כ-12% מהתמ"ג



בקשת התקציב הראשונה של נשיא ארה"ב ברק אובמה, שתוגש היום לקונגרס, תכלול בקשה ל-750 מיליארד דולר לשם סיוע למגזר הפיננסי, כמו גם מימון למערכת הבריאות האמריקאית ולתוכנית צמצום של גזי החממה. תוכנית התקציב מעריכה כי בשנת הכספים שתסתיים ב-30 בספטמבר, תרשום ממשלת ארה"ב גירעון בסך 1.75 טריליון דולר – כ-12% מהתמ"ג האמריקאי. תקציב האוצר האמריקאי צפוי להתפרסם בהמשך היום.



אובמה הבטיח במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות לצמצם את הגירעון האדיר בתקציב האמריקאי בחצי, עד לתום כהונתו הראשונה. ממשל אובמה מתכוון לממן את התקציב בין היתר באמצעות הגבלת הקלות המס לזוגות המרוויחים יותר מ-250 אלף דולר לשנה, העלאת המסים על מנהלי קרנות גידור, צמצום סובסידיות לחברות ביטוח בריאות וצמצום תקציב הביטחון.



בכיר במשרד האוצר האמריקאי אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי הבית הלבן אינו בטוח כי יזדקק לתוספת של 750 מיליארד דולר למגזר הפיננסי – שתגיע בנוסף ל-700 מיליארד דולר שכבר אושר על ידי הקונגרס באוקטובר - אף כי סעיף זה נכלל בתקציב למקרה הצורך. בתקציב יופיע סכום של 250 מיליארד דולר בלבד, כיוון שהממשל צופה כי יקבל לפחות חלק מהסכום חזרה.



עוד אמר הבכיר כי הבית הלבן מבקש "מקדמה" של כ-635 מיליארד דולר על מנת להתחיל לבצע את הרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב – אחד התחומים שאובמה אמר כי בכוונתו לשים דגש עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully