וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ורשבסקי לראשי הרשות השנייה: אחשיך את המסך

אופיר בר-זהר

26.2.2009 / 14:47

ביום שני תתקיים פגישה מכרעת בין מנכלי הזכייניות, הרשות השנייה והיוצרים


מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי איים היום בבוקר כי יחשיך את המסך בערוץ 10. ורשבסקי עשה זאת במהלך פגישה שנערכה היום בבית ציוני אמריקה בהשתתפות מנכ"לי שתי הזכייניות הנוספות – אבי ניר מקשת ויוחנן צנגן מרשת. בדיון השתתפו גם נציגי הרשות השנייה: מנשה סמירה המנכ"ל ונורית דאבוש, יו"ר המועצה. ורשבסקי אישר שאמר את הדברים והבהיר: "אני רציני לגמרי". מנכלי שתי הזכייניות הנוספות הצטרפו לוורשבסקי בהתרעה זו במהלך הפגישה.

ארגוני היוצרים השובתים התפרצו לפגישה שעסקה במתן הקלות לזכייניות וקבלת החלטות בשימוע הרגולציה, וטענו כי לא ניתן לקבל שום החלטה בלי שעמדתם נשמעה. בסופו של דבר הוחלט לקיים פגישה ביום שני הקרוב לצרכי בחינת דרכי ההתמודדות עם שנת 2009 שצפויה להיות קשה לכל הגורמים בשוק הטלוויזיה, בהשתתפות נציגי הרשות, מנכ"לי הזכייניות ונציגי היוצרים.

היוצרים קראו ליו"ר ועדת טלוויזיה ברשות השנייה, אייל בוחבוט, לדחות את קבלת ההחלטות בשימוע עד לעריכת דיון מעמיק. במכתב מצוין כי "מקריאה מעמיקה של המסמך אותו הנחת בפני חברי המועצה עולה כי באת לתקן ויצאת מקלקל. מסיבות בלתי ברורות המועצה נחפזת לקבל החלטות הרות אסון תוך התנגדות בלתי מובנת ליצירת דיאלוגים ישירים בין כל הצדדים. אנו קוראים לך לעמוד מאחורי ההצעה שלך עצמך, לדחות את דיוני המועצה המיועדים ליום ראשון ולכנס תוך שבוע ימים את כל הצדדים לשולחן".

היוצרים אמרו עוד כי "אולי מבלי שתהיה מודע לכך, המסמך שלך יאפשר לזכיינים שלא להפיק אף לא דרמה חדשה אחת בשנת 2009 ובכך לדרדר אלפי עובדים למצב כלכלי קטסטרופלי. לצערנו הרב, באם המסמך יאומץ על ידי המועצה ביום ראשון הקרוב הוא יאלץ את 4,000 עובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע חברי האיגודים המקצועיים להחריף ולהרחיב את צעדי המאבק. זהו איננו מאבק על החמאה כי אם על הלחם".

היום היה היום האחרון להשבתה בת שלושת הימים שהכריזו עליה ארגוני היוצרים, המאגדים אלפי עובדים בתעשיית הטלוויזיה. הארגונים מוחים על ביטול הפקות על ידי הזכייניות ועל אי עמידה של הזכייניות בהתחייבויות התוכן שלקחו על עצמן במכרז. היום מתקיימת עצרת בכיכר רבין ובה ייערכו פעילויות לכל המשפחה, הקרנת סרטים ישראליים על מסך ענק, וכן הופעות של אמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully