וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשול נוסף לייבוא האישי: תקנות חדשות של משרד התחבורה מונעות התקנת פנסים לרכב בחו"ל

דניאל שמיל

26.2.2009 / 15:16

אם הפנסים המקוריים אינם מתאימים לתקינה האירופית, על בעל הרכב להציג חשבונית על התקנת פנסים מתאימים



משרד התחבורה שינה לפני שבועיים את התקנות הנוגעות לתקינת פנסי חזית של מכוניות בייבוא אישי. לפי התקנות, אם הפנסים הקדמיים המקוריים של המכונית אינם מתאימים לתקינה האירופית (אבל מבוססת זו הישראלית), חייב בעל הרכב להביא חשבונית על קנייתם והתקנתם של פנסים מתאימים בישראל. התקנה היבשה הזו, לכאורה, מקשה מאוד על הייבוא האישי. קנייה של פנסים בישראל היא פעמים רבות קנייה מהיבואן הסדיר של המכונית, שגובה עליהם מחירים גבוהים יותר בחו"ל.



יש גם פנסים שכלל לא מיובאים לישראל, כיוון שהם מיועדים למכוניות שלא משווקות כאן. אם ברצון הלקוח לייבא מכונית כמו קדילאק אסקלייד, שברולט קורבט או דודג' צ'ארג'ר, למשל, ייתכן שלא יוכל להביאם לישראל, כיוון שלא יימצאו להן לקנייה בארץ. מתווכי הייבוא האישי דורשים כעת לשנות את התקנה ולאפשר התקנה של פנסים בתקינה אירופית גם בחו"ל (כולל הצגת קבלה מתאימה). שי הרשקוביץ, מנכ"ל חברת ייבוא אישי-ישיר אומר: "אין שום סיבה לגרום לטרחה. התהליך הזה מסורבל ומיותר ומקשה על הייבוא של דגמים רבים. משרד התחבורה צריך לאפשר רכישת פנסים גם מארה"ב".



התקינה הישראלית לרכב מבוססת על התקינה האירופית, על פיה כל המכוניות שנמכרות בארץ מצוידות בפנסים עם אלומת אור א-סימטרית. הפנס הימני, המאיר את שולי הכביש, שולח אלומה ארוכה יותר מזה השמאלי, כדי לא לסנוור את התנועה הבאה ממול.



שיטת התאורה הנהוגה בישראל לכלי רכב מתבססת על שיטת התאורה האירופאית. שיטת התאורה האמריקאית שונה מהותית מהשיטה האירופאית ועירוב השיטות עלול ליצור סינוור ופגיעה בהיבטים בטיחותיים בעת תנועת הרכב. יצויין כי מגיש בקשה לרשיון יבוא מצהיר במסגרת הבקשה כי ידוע לו שהרכב המבוקש ליבוא נדרש לעמוד בתקנות התעבורה לרבות החלפת פנסים במידת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully