וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפשרים על דירות קטנות: זוגות צעירים שרוצים לגור בראשון לציון נאלצים להתפשר

נועם סומך, נדל"ן העיר

26.2.2009 / 15:20

ההתייקרות החדה במחירי הדירות בשנתיים האחרונות הביאה לעלייה בביקוש לדירות קטנות בגוש דן



ההתייקרות החדה במחירי הדירות בשנתיים האחרונות הביאה לעלייה בביקוש לדירות קטנות בנות 3-2.5 חדרים בגוש דן. בהתאחדות הקבלנים טוענים כי המגמה התפשטה גם לאזור ראשון לציון.



התייקרות הדירות החדשות בעיר, שנחשבות למבוקשת במיוחד בקרב זוגות צעירים, גרמה לחלק מהם לחפש אפשרויות זולות יותר. מנגד, הקבלנים, שהתמקדו בעשור האחרון בפרויקטים של דירות של 5-4 חדרים, החליטו להשקיע גם בפרויקטים עם דירות קטנות. כך למשל, חברת צבי צרפתי ובניו, שמקימה ברחוב ביאליק מגדל בן 14 קומות בפרויקט צרפתי סנטרל ב' עם דירות בנות 2.5 חדרים.



מנכ"ל החברה, רפי צרפתי, אמר השבוע: "בראשון לציון זיהינו ביקוש לדירות קטנות בשנה-שנתיים האחרונות, הנובע מעליית מחירים חדה בעיר מחד, ומאידך מהרצון של זוגות צעירים לרכוש דירה חדשה ולא להתפשר על יד שנייה. הפתרון המעשי בעבור קהל זה הוא להתפשר על מספר החדרים.
מדובר בציבור צעיר ואיכותי, היכולות הכלכליות שלו טובות, אולם ידו אינה משגת לרכישת דירה גדולה. קהל זה מוכן להתפשר על גודל הדירה למען מיקומה. זוג כזה, למשל, יעדיף לגור בדירת 3 חדרים בראשון על פני דירת 4 חדרים בבאר יעקב. בשל כך קיבלנו החלטה לבנות בעיר מגדל שלם שכולו דירות בנות 2.5 חדרים".



אבי ביתן, מנהל השיווק בחברת מנרב, מוסיף: "בעשור האחרון הדירות הקטנות כמעט ונעלמו מהפרויקטים החדשים. רוב החברות הבונות באזורי הביקוש תיכננו בעיקר דירות גדולות וכיום המגמה הפוכה".



בסקר שביצעה בסוף 2008 חברת מותגים בעבור התאחדות הקבלנים בקרב מתעניינים ברכישת דירה ענו 31% מהנשאלים כי הם מתכוונים לרכוש דירה בת 3-2 חדרים. לשם השוואה, ענו רק 22% מהנשאלים תשובה דומה בסקר זהה שנערך בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully