וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל זעירא מקצץ את ההמלצה על אורמת לניטרלי: אינה צפויה להציג ביצועי יתר בתקופה הקרובה

TheMarker

26.2.2009 / 15:25

זעירא הוריד את את מחיר היעד של אורמת טכנולוגיות ל-33 דולר. מחיר היעד של חברת האם, אורמת תעשיות, קוצץ בצורה מתונה יותר ל-34 שקל בעיקר עקב היחלשות השקל מול הדולר בחודשים האחרונים



למרות האווירה החיובית לאנרגיה אלטרנטיווית אורמת אינה צפויה להציג ביצועי יתר בתקופה הקרובה בעיקר לאור תחזית הצמיחה הפושרת של החברה, כך מעריך היום יובל זעירא מנהל המחקר של בית ההשקעות אי.בי.אי. הנחיות הצמיחה של אורמת כפי שפורסמו בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות היתה תוספת של 82-94 מגה ואט בלבד. 34 מגה ואט ב-2009 ויתרה ב-2010.



זעירא הוריד את את מחיר היעד של אורמת טכנולוגיות ל-33 דולר. מחיר היעד של חברת האם, אורמת תעשיות, קוצץ בצורה מתונה יותר ל-34 שקל בעיקר עקב היחלשות השקל מול הדולר בחודשים האחרונים. ההמלצה על המניה מתעדכנת מ'קנייה' ל'ניטראלי'.



הורדת התחזיות נובעת מעיכוב בקבלת אישורים בשלב השני של פרוייקט Brawley ומכישלון קידוח בנאבדה מה שדוחה את תחילת ההקמה של הפרויקט. לדברי זעירא "ירידה זו בתחזית הינה מהותית וחותכת ב-50% את צפי הצמיחה בפעילות המרכזית בחברה בשנתיים הקרובות".



תחזית החברה להכנסות חשמל בשנת 2009 עומדת על 280-290 מיליון דולר. בשנת 2008 הוסיפה אורמת כ- 109 מגה ואט למצבת מכירות החשמל גידול של כ-25% בקירוב, במקביל הגידול במכירות החשמל עולה בכ- 13% בלבד. בבית ההשקעות מעדכנים את תחזית ההכנסות לשנת 2009 כלפי מטה בכ-20 מיליון דולר.



לדברי זעירא "הסיבות לעלייה המתונה נובעות מהכנסות נמוכות משמעותית מאלו של 2008 מפרויקט PUNA הצמוד למחירי הנפט. יכול להגיע לפער של 30 מיליון דולר בהכנסות. בנוסף פרויקט Brawley בהיקף 50 מגה ואט שבנייתו הסתיימה ברבעון הרביעי של 2008 נמצא עדיין בשלב הרצה, הפעלה מלאה תיבנה בהדרגה ובהתאם גם ההכנסות".



לגבי הרווחיות של אורמת ממגזר החשמל ברבעון הרביעי שעמדה על 27.3% לעומת 31.2% ברבעון המקביל, מעריך זעירא שהסיבה לירידה נובעת מהפרשה לקנסות בשל אי עמידה בהספק החשמל המובטח, ירידה בתעריפים בפרויקט Puna, ותקלות מפרויקטים אחרים.



לדברי זעירא "לאור העובדה שפעילות החשמל מושפעת מעונתיות ויש לבחון את הרווחיות בהסתכלות שנתית, אולם גם פרספקטיווה שנתית נראה כי התקלות והבעיות הן דבר שבשגרה ויש לקחת אותו בחשבון בתחזיות הרווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully