וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה צמודת קרקע לא תאושר במרכז כפר סבא

נדל"ן העיר

26.2.2009 / 15:36

תנאי צפיפות הבנייה מתייחסים למגרשים ששטחם בין 500 מ"ר ל-900 מ"ר בחלקות שטרם מומשו


מאת קרן לוי-מסילתי

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכפר סבא קבעה השבוע נוסחת צפיפות קבועה לבנייה במרכז העיר - עשר עד 20 יחידות דיור לדונם בהתאם לתמ"א 35 ולגודל המגרש. משמעות ההחלטה היא כי לא יאושרו
תוכניות לבניית בתים צמודי קרקע במרכז כפר סבא. תנאי צפיפות הבנייה מתייחסים למגרשים ששטחם בין 500 מ"ר ל-900 מ"ר בחלקות שטרם מומשו.

כיום נותרו במרכז כפר סבא 80 מגרשים לבנייה הפזורים בעיקר בין הרחובות ארלוזורוב, הכרמל, נורדאו וסוקולוב. במגרשים אלה יש זכויות בנייה לכ-700 יחידות דיור, עם פוטנציאל ל-150 יחידות נוספות. הזמן המשוער למימוש הפרויקטים מוערך ב-15 עד 20 שנה.

ברחוב ויצמן נקבע הרף המרבי לצפיפות - 20 יחידות דיור לדונם. נוסף על כך ייערך דיון פרטני לגבי תוכניות ברחוב זה. אדריכל העיר, יאיר גרול, סקר את נושא הצפיפות ואמר שההצעה שאישרה
הוועדה המקומית נקבעה כמדד אחיד לכל בעלי הזכויות במיוחד כדי "למנוע לחצים מיותרים, לזות שפתיים וטענות לנקיטת איפה ואיפה".

גרול ציין עוד כי מלבד המגרשים שלא מומשו על פי תב"ע (תוכניות בניין עיר) ישנות, יש פוטנציאל לתוספת יחידות דיור במסגרת תוכנית פינוי-בינוי, תמ"א 38 (חיזוק מפני רעידות אדמה) או פרויקטים מיוחדים בשטחי קרקע יותר מדונם.

לגבי שטחים אלה, הוסיף האדריכל, לא ייקבע מדד צפיפות מראש אלא יוחלט באופן פרטני לגבי כל פרויקט. ראש העיר יהודה בן חמו ציין בעניין ההחלטה: "עלינו להתחשב בזכויות הבנייה של בעלי המגרשים ובתוכניות המתאר הארציות. ברצוננו לשמר את כפר סבא כעיר ירוקה עם שטחים פתוחים רבים ככל האפשר. התנאים החדשים יסייעו לנו לאפשר את מימוש זכויות הבנייה מחד גיסא ושמירת מדד צפיפות סביר שלא יגרום לעומסים מיותרים ופגיעה באיכות חיי תושבי העיר מאידך גיסא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully