וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עולה על רקע הצעת התקציב

שמואל שוסטר

26.2.2009 / 16:37

דאו ג’ונס עולה ב-0.8%, למרות ההפסדים הכבדים של ג'נרל מוטורס. אובמה יבקש היום 750 מיליארד דולר לחילוץ המגזר הפיננסי

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, למרות הדו"חות המאכזבים של ג'נרל מוטורס ועל רקע בקשת התקציב שצפויה להגיע לאישור הקונגרס.

דאו ג’ונס עולה ב-0.8% ל-7,333 נקודות, נאסד"ק מוסיף כ-0.1% ל-7נקודות ו-S&P 500 עולה ב-0.8% ל-771 נקודות. האג"ח ל-10 שנים עולות ב-0.03% והתשואה עליהן יורדת ל-2.98%.

לפני הפתיחה התפרסמו נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה. האנליסטים צופים כ-625 אלף תביעות חדשות. נשיא ארה"ב ברק אובמה, יגיש היום לקונגרס את בקשת התקציב הראשונה שלו. במסגרת הבקשה ידרוש 750 מיליארד דולר לשם סיוע למגזר הפיננסי, כמו גם מימון למערכת הבריאות האמריקאית ולתוכנית צמצום של גזי החממה. תוכנית התקציב מעריכה כי בשנת הכספים שתסתיים ב-30 בספטמבר, תרשום ממשלת ארה"ב גירעון בסך 1.75 טריליון דולר – כ-12% מהתמ"ג האמריקאי.

ענקית הפיננסים סיטי (0.0% , 2.52) קרובה להסכם לפיו ממשלת ארה"ב תגדיל את אחזקותיה בחברה ל-40%. על פי ההערכות, הודעה על העסקה עשויה להתפרסם כבר היום . הגדלת אחזקות הממשל בסיטי עלולה לגרום לסיבוכים רבים שכן, סיטי היא בעלת השליטה בגרופו פיננסי ירו בנאמקס, הבנק השני בגודלו במקסיקו, לפי נכסים. החוק המקסיקאי אוסר על חברה, שממשלה זרה מחזיקה ביותר מ-10% ממנה, לנהל בנק במקסיקו.

AIG ורשויות ארה"ב נמצאות בדיונים מתקדמים בנוגע למהלכי ארגון-מחדש רדיקליים שיפצלו את החברה לשלוש חטיבות שונות בניהול ממשלתי, על מנת למנוע את קריסתה. מהלך הארגון-מחדש, שתואר על ידי אחר המקורבים כ"פירוק מבוקר", עשוי להוביל לסוף ההיסטוריה בת 90 השנים של החברה כקונגלומרט ביטוח בינלאומי עצמאי.

המשבר לא מפסיק להכות ביצרניות הרכב האמריקאיות. ג’נרל מוטורס דיווחה על הפסד רבעוני נקי בסך 9.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת הפסד בסך 1.5 מיליארד דולר "בלבד" ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה דיווחה על ירידה של 52% בהכנסותיה לסך של 30.8 מיליארד דולר. קופת המזומנים של GM הצטמצמה ביותר מ-6 מיליארד דולר ברבעון, והסתכמה ב-14 מיליארד דולר בסוף 2008.

אפל תיסחר על רקע חזרתו של סטיב ג'ובס לתפקידו כמנכ"ל החברה במהלך חודש יוני. במשך תשעת החודשים האחרונים סירבה אפל למסור פרטים בנוגע למצבו הבריאותי של ג'ובס, גם כשהודיעה בחודש שעבר כי יעזוב את תפקידו למשך שישה חודשים כדי לטפל בבריאותו. ביום רביעי, בכנס בעלי המניות שנערך במטה הראשי של החברה בקליפורניה, הודיעה החברה כי ג'ובס עתיד לחזור לחברה ביוני, כפי שפורסם. ארתור לוינסון, מנכ"ל משותף של אפל, אמר כי ג'ובס עדיין מעורב בניהול היומיומי של החברה ובהחלטות האסטרטגיות.

מניית פרטנר תיסחר על רקע הורדת המלצה של בנק ההשקעות הקנדי RBC. בבנק מורידים את מחיר היעד למניית החברה מ-26 ל-22 דולר אך מותירים את ההמלצה על "תשואת יתר". זאת, בעקבות דו"חות הרבעון הרביעי שהתפרסמו לפני מספר ימים והראו כי ההאטה הגיעה גם לענף הסלולר. האנליסט דניאל מירון צופה כי הכנסות פרטנר יעמדו על 6.2 מיליארד שקל ב-2009 ביחס לתחזית מוקדמת להכנסות של 6.5 מיליארד דולר. בנוסף, צופה מירון כי הכנסות החברה ברבעון הראשון יעמדו על 1.6 מיליארד שקל ביחס לתחזית קודמת להכנסות של 1.8 מיליארד שקל.

אינטרנט זהב תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008, אותו סיימה עם ירידה ברווח של מיליון שקל בלבד לעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל. ירידת ערך של נכסים הובילה לירידה חדה ברווח, למרות עלייה בהכנסות וברווח התפעולי. אינטרנט זהב, הנסחרת בתל אביב ובוול סטריט, היא חברת האחזקות שתחתיה נמצאת 012 סמייל, וכן חברת התוכן והאינטרנט סמייל מדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully