וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: בשנת 2009 תתכווץ הכלכלה הישראלית ב-1% והאינפלציה תסתכם ב-0.5%

TheMarker

26.2.2009 / 16:43

"שיפור מסוים בפעילות הכלכלית צפוי להתרחש בצורה הדרגתית במהלך שנת 2010והצמיחה בשנה זו תסתכם ב-1.8% בלבד



בשנת 2009 תתכווץ הכלכלה הישראלית ב-1% והאינפלציה תסתכם ב-0.5%, כך מעריך היום רון אייכל האסטרטג הראשי של מיטב בסקירה השבועית של בית ההשקעות.



עם זאת מדגיש אייכל כי "שיפור מסוים בפעילות הכלכלית צפוי להתרחש בצורה הדרגתית במהלך שנת 2010והצמיחה בשנה זו תסתכם ב-1.8% בלבד. כלומר, היציאה מהמיתון העולמי וגם בישראל תתרחש על פני מספר רבעים".



עוד העריך אייכל כי בנק ישראל ימשיך בהרחבה המוניטרית בראשית השנה והריבית תישאר ברמת שפל בהמשך השנה. לגבי גבי הירידה בהכנסות ממסים מעריך אייכל כי היא תביא לעלייה בגירעון בשנים 2009 ו-2010, לכדי 5.0% ו-3.5% מהתוצר, בהתאמה.



בין הגורמים שמציין אייכל חולשה ביעדי היצוא המרכזיים של ישראל. לדברי אייכל "המשק הישראלי מוטה לשווקים המפותחים - אירופה וארה"ב - ושם ניכרת החולשה במיוחד. היצוא הריאלי צפוי להתכווץ בשנת 2009 ב-7%".



עוד צופה אייכל כי ההפסדים בשווי הנכסים במהלך 2008 והצפי להיחלשות בשוק העבודה יתנו אותותיהם על ההוצאה הפרטית. לגבי מחנק אשראי אומר אייכל, "אמנם, בנק ישראל פועל במדיניות מוניטרית מרחיבה, אך השפעתה היא חלקית ביותר. כתוצאה ממחנק האשראי והירידה בביקושים תתרחש ירידה חדה מאוד בהשקעות במשק".



את השפעת החולשה הכלכלית סבור אייכל שאנו עתידים לראות גם בתוצאות הכספיות של החברות הציבוריות, אשר צפויות להידרדר משמעותית, לעומת רמתן במחצית הראשונה של 2008.



לגבי המדניות המוניטארית סבור אייכל כי "בנק ישראל ימשיך להפעיל מדיניות מוניטרית מרחיבה במהלך 2009. זו תבוא לידי ביטוי באמצעות קיצוץ נוסף של הריבית המוניטרית עד לכדי 0.5% והשארתה ברמה זו, במהלך השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully