וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט מיישב אישומים: ג'נרל רה של ברקשייר תשלם 72 מיליון דולר להסדר תביעות משקיעים בגין הונאה

נמרוד הלפרן

26.2.2009 / 17:39

ג'וזף ברנדון, מנכ"ל ג'נרל רה ומי שנחשב ליורש אפשרי של באפט, התפטר בשנה שעברה עקב הפרשה



ג'נרל רה, ענקית ביטוח המשנה שבבעלות חברת ההשקעות ברקשייר התאוויי של וורן באפט, הסכימה לשלם 72 מיליון דולר ליישוב תביעות משקיעים לגבי חלקה של החברה בהונאה פיננסית בה היתה מעורבת גם חברת הביטוח AIG.



משרד התובע הכללי של מדינת אוהיו בארה"ב, אשר הוביל את התביעה שהגישו שלוש קרנות פנסיה של אוהיו נגד ג'נרל רה, הודיעה אתמול כי הצדדים הגיעו להסדר מחוץ לבית המשפט. עם זאת, ההסדר עדיין כפוף לאישור בית המשפט.



ההונאה הפיננסית בה מדובר, במסגרתה נופחו מאזניה הכספיים של AIG ב-500 מיליון דולר בשנים 2000 ו-2001 בניסיון להגדיל את שווי מניות החברה, הובילה בשנת 2005 להתפטרות יו"ר AIG, מוריס גרינברג.



ארבעה מנהלים בכירים בג'נרל רה - בהם המנכ"ל לשעבר רונלד פרגוסון, הורשעו לפני שנה בסעיפי הונאה פיננסית, קשירת קשר לביצוע עבירה ודיווחים כוזבים לרשות ניירות ערך. בנוסף לארבעה, הורשע בפרשה גם מנהל בכיר לשעבר ב-AIG.



עורכי דינם של הנאשמים חזרו בנאומי הסיכום שלהם על הטענה כי מרשיהם פעלו בידיעתו ובברכתו של וורן באפט. גורו ההשקעות, שנגדו לא הוגשו אישומים כלשהם, הכחיש כי ידע על העסקות החשודות ועל ההונאה. עורכי הדין מטעם ההגנה אף שקלו בשלב מסוים לזמן את באפט לדוכן העדים, אולם לא עשו זאת בסופו של דבר.



ג'וזף ברנדון, מנכ"ל ג'נרל רה - ומי שנחשב ליורש אפשרי של וורן באפט, התפטר בחודש אפריל מתפקידו, בעקבות הרשעתם של בכירי החברה. כנגד ברנדון לא הוגש כתב אישום, אולם לדברי התביעה היה שותף להונאה.



ברנדון (50) נחשב בזמנו, לדעת אנליסטים, לאחד משלושת המועמדים המובילים לתפוס את מקומו של באפט (78), כאשר האחרון יפרוש מתפקידו כמנכ"ל ברקשייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully