וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בוול סטריט מקפיץ את השטח המשרדי הפנוי במנהטן לשיא

סוכנויות הידיעות

26.2.2009 / 18:06

חברות פיננסים צפויות לוותר השנה על שטח משרדי בהיקף של 744 אלף מטר רבוע


החברות הגדולות במגזר הפיננסי בניו יורק עשויות לוותר השנה על שטח משרדי בהיקף שיא של 744 אלף מטר רבוע בעיר, על רקע המשבר החמור ביותר שידע שוק הנדל"ן המסחרי בניו יורק זה למעלה מעשור. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

, , בנק ההשקעות פושט הרגל וחברות נוספות במגזר הפיננסי כבר ויתרו על שטח של 428 אלף מטר רבוע, ועשויים לוותר על שטח משרדי נוסף בהיקף של 372 אלף על רקע קיצוצים בכוח העבודה וצמצומים, לפי הערכת סוכנות הנדל"ן המשרדי CB ריצ'רד אליס.

בנקים, ברוקראז'ים וחברות ביטוח פיטרו יותר מ-177 אלף עובדים ביבשת אמריקה בעקבות משבר האשראי והמיתון הכלכלי. חברות שירותים פיננסיים מחזיקות ברבע מסך השטח המשרדי במנהטן המסתכם ב-33.67 מיליון מטר רבוע, ואחראיות לכמעט 40% משטח המשרדי הפנוי כעת להשכרת משנה, לפי CB ריצ'רד אליס.

"חלקים שלמים במגזר נעלמו", אמרה הכלכלנית הבכירה של שירות Economy.com של מודי'ס, מריסה די נטלה. "אנחנו צופים שלא צפויה התחלה של התאוששות בשוק המשרדי של ניו יורק לפני סוף שנת 2012", הוסיפה.

שיעור השטח המשרדי הפנוי עשוי להגיע ל-15.6% עד סוף השנה, השיעור הגבוה ביותר מאז שנת 1996, לפי CB ריצ'רד אליס. שיעור השטח המשרדי הפנוי כבר נמצא ברמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2004, ודמי השכירות לשטח משרדי ירדו ב-5% - הירידה החדה ביותר זה לפחות שני עשורים.

בשנת 2003, היו בניו יורק 1.38 מיליון מטר רבוע של שטח משרדי פנוי להשכרת משנה. במידה שחברות הפיננסים אמנם יוותרו על שטח משרדי בהיקף שצופה CB ריצ'רד אליס, צפוי שיא זה להישבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully