וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות המסים מעדכן את התחזיות כלפי מטה: מוריד את תחזית הגבייה לשנת 2009 בכ-30 מיליארד שקל

הילה הרצוג

26.2.2009 / 18:37

יהודה נסרדישי: רשות המסים סיימה את 2008 עם גירעון של 6.5 מיליארד שקל בגבייה לעומת היעד המשוער



מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי התייחס היום לראשונה ליעד הגבייה של רשות המסים לשנת 2009 ועידכן כלפי מטה את התחזיות. בכנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב אמר נסרדישי כי "ביולי, כשערכנו את החישובים הראשוניים לקראת הצעת התקציב של שנת 2009, על בסיס נתוני צמיחה והקריטריונים הכלכליים שהיו בפנינו אז, הערכנו את יעד גביית המסים בסך כולל של כ-203 מיליארד שקל".



נסרדישי תיקן את הערכות כלפי מטה והוסיף כי "כיום ברור לנו שהיעד אינו בר הישג. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שעלול להיות גירעון של כ-30 מיליארד שקל לגבי יעד זה. אבל זה כמו תחזית מזג האויר, וקשה מאוד לחזות מה יקרה". לדבריו "כשתהיה ממשלה, הירידה בגביית המסים וההשלכה שלה על תקציב המדינה, תונח על שולחן הממשלה".



רשות המסים סיימה את שנת 2008 עם גירעון בגבייה של 6.5 מיליארד שקל לעומת יעד גביית המסים המשוער. לדברי נסרדישי, נרשם עודף של 1.5 מיליארד שקל בגביית המסים עקיפים - מכס, מע"מ - אך חסר של 7 מיליארד שקל במסים ישירים - מס הכנסה ומיסוי מקרקעין. נסרדישי ציין כי כבר בחודשים יוני-יולי 2008 נרשמה ירידה בהכנסות ממסים ישירים אך לקראת נובמבר-דצמבר, החמיר מצב הגבייה. נסרדישי ציין כי כי הנסיגה בגביית מס עקיף החלה בנובמבר-דצמבר, אז לדבריו "איבדנו כמיליארד שקל בגביית המסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully