וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואה חשבון שנטל לכיסו 4 מיליון שקל שהיו אמורים להגיע לשלטונות המס ירצה 45 חודשי מאסר

נורית רוט

26.2.2009 / 20:16

השופטת: "בעבירות בהן נשלחת ידו של הפרט אל קופת הציבור, מחייב עניינו של הכלל להטיל עונשים כבדים"



רו"ח גרשון נוימן, שנטל לכיסו כ-4 מיליון שקל, אותם העבירו לו לקוחותיו לצורך תשלום למע"מ, ירצה עונש מאסר של 45 חודשים - כך קבע היום בית משפט השלום בתל אביב. על נוימן נגזרו גם 24 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקל.



נוימן, בעל משרד לראיית חשבון, ייצג לקוחות מול רשויות המס. במשך תקופה של כ-6 שנות מס הוא קיבל מהלקוחות שיקים לתשלום המע"מ, ולאחר מכן שינה מסמכים ודיווח על תשומות כוזבות ביתר, במטרה להקטין את ההכנסה החייבת במע"מ. את ההפרש שבין הסכומים שקיבל מהלקוח לבין הסכומים שהעביר בפועל למע"מ שילשל לכיסו. בנוסף, הוא הורה לעובדי משרדו לבצע רישום כוזב בספרי הלקוחות לצורך סגירת יתרות.



בא כוחו טען להגנתו כי הוא ביצע את העבירות לאחר שנקלע לנסיבות קשות בהן הסתבך בהלוואות מהשוק האפור בניסיון לעזור לבן משפחה שנקלע לבעיה כלכלית, ואף סבל מאיומים על חייב.



השופטת זיוה הדסי-הרמן, שהרשיעה אותו על פי הודאתו ב-269 עבירות על חוק מע"מ, קבעה בגזר הדין כי "הפעולות שביצע הנאשם נעשו בדרכי עורמה, מרמה ותחבולה, ובשל מספרן הרב של העבירות וסכומי העלמת המס הנובעים מהיקף פעילותו הכוזבת, יש לראותן כעבירות שבוצעו בנסיבות מחמירות".



לדברי השופטת, "בעבירות מסוג זה, עבירות כלכליות, בהן נשלחת ידו של הפרט אל קופת הציבור וגוזלת ממנה כספים רבים, מחייב עניינו של הכלל להטיל עונשים כבדים ומהותיים". בסופו של דבר, החליטה השופטת לכבד את הסדר הטיעון והטילה על נוימן 45 חודשי מאסר כאמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully