וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך לטפס: זינק ב-6% ליותר מ-45 דולר לחבית - שיא של חודש

נמרוד הלפרן

26.2.2009 / 22:24

מחיר הזהב ירד זה היום הרביעי ברציפות לרמה של 943 דולר לאונקייה



מחיר הנפט הגולמי המשיך לטפס גם היום, וקפץ ביותר מ-6% לרמה של יותר מ-45 דולר לחבית על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק יחליט על קיצוץ נוסף בתפוקה. מחיר הזהב, אשר נסק בשבוע שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה, ירד זה היום הרביעי ברציפות.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 45.22 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מזה חודש - לאחר זינוק של 6.4% או 2.72 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



"הזינוק במחיר הנפט נרשם בעקבות נתוני המלאי שפורסמו אתמול בארה"ב שהצביעו על גידול בביקוש לבנזין, קיצוצים בתפוקה של איחוד האמירויות הערביות, והתאוששות שוק המניות", אמר אנליסט BNP פאריבה, טום בנץ, לסוכנות הידיעות רויטרס.



איחוד האמירויות הערביות, יצרנית הנפט השלישית בגודלה בארגון אופ"ק, הודיע היום על כוונתו לקצץ את תפוקת הנפט ב-15% עד 17% בחודש אפריל, דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול על נפילה של 3.4 מיליון חביות במלאי הבנזין בארה"ב - נפילה חדה מתחזיות האנליסטים.



מחיר הזהב, אשר נסק בשבוע שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה, ירד זה היום הרביעי ברציפות לאחר שעליות בשוקי המניות ובמחיר הנפט צימצמו את הביקוש למתכת היקרה בתור השקעה חלופית. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 942.6 דולר לאונקייה, ירידה של 2.4% או 23.6 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נסגר ביום שישי מעל לרמה של 1,000 דולר לאונקייה, לראשונה זה כמעט שנה, על רקע חששות מפני החרפת המשבר הכלכלי העולמי ונפילות בשוקי המניות ברחבי בעולם.



"הראלי של מחיר הזהב לרמה של יותר מאלף דולר מפגין סימני עייפות", העריכו שלשום אנליסטים של חברת אקשן אקונומיקס.



בחודש מארס 2008 נסק מחיר הזהב לשיא של 1,033.9 דולר לאונקייה, אולם נסוג בהמשך, והתקרב לרמה של 700 דולר לאונקייה באמצע חודש נובמבר. אלא שמאז נסחר במגמת עלייה ומחירו נסק בשבוע שעבר ליותר מ-1,000 דולר לאונקייה. מחיר הזהב עלה בשנה שעברה ב-5.5% - עלייה שנתית שמינית ברציפות - והוא המתכת היחידה שמחירה עלה מדי שנה מאז שנת 2000.



אריק ספרוט, יו"ר ומייסד חברת ההשקעות הקנדית ספרוט אסט מנג'מנט, אשר צפה את קריסת מניות הבנקים כבר בחודש מארס, העריך בתחילת החודש כי מחיר הזהב עשוי לזנק ליותר מ-2,000 דולר לאונקייה בשנים הקרובות בעקבות החרפת המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully