וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון ליברמן הציע לרכוש השליטה בדירקט קפיטל

TheMarker

27.2.2009 / 6:57



>> איש העסקים אלון ליברמן, שהוביל לפני שבועיים קבוצת משקיעים שרכשה 10 מגרשים של אפריקה ישראל בסביון תמורת 34 מיליון שקל, מתכנן להשתלט על חברת הנדל"ן דירקט קפיטל שבשליטת אריה ודליה פרשקובסקי, וכן על חברת קדיל - כך נודע ל-TheMarker.

ליברמן הגיש באחרונה הצעה לרכישת השליטה בחברה, המצויה בימים אלה בעיצומו של גיבוש ההסדר עם בעלי האג"ח.



ליברמן פועל בעיקר בתחום הנדל"ן והפיננסים במרכז ומזרח אירופה. בחלק מהפרויקטים הוא עובד עם אורי הלר, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אבלון.



בעבר החזיק ליברמן ב-7.7% מג.א.פ אחזקות - חברה בת של פרופיט שבשליטת צבי יצחקי, שפעלה בתחומי הנדל"ן, סלולר ואינטרנט במזרח אירופה. הוא היה גם שותף בחברת ברטון שעסקה בהקמת מבנים טרומיים. בעבר היה ליברמן שותפו של הפיננסייר יובל רן, שנמלט מהארץ בעקבות הסתבכות בחובות. כעת נראה כי ליברמן מגדיל את השקעותיו בנדל"ן בישראל.



>> מלבד ליברמן מביעים התעניינות בדירקט קפיטל ובנכסיה גם חברת הנדל"ן יורופורט, בניהולו של מוטי קירשנבאום, וכן גופים נוספים. עם זאת, נראה כי ההצעה של ליברמן כרגע היא אטרקטיווית יותר מהאחרות, שכן הוא מתכוון להזרים עם גיבוש העסקה מיליוני דולרים לחברה כבר בתקופה הקרובה.



במקביל להצעות שמקבלת דירקט קפיטל לרכישתה, פועלים הנציגים של מחזיקי האג"ח והחברה לגיבוש ההסדר שלפיו יאוחדו שלוש סדרות האג"ח בערך נקוב של כ-250 מיליון שקל לסדרה אחת, שבה כל אחד מהם יחזיק בהתאם לחלקו באחזקה קודמת, כך שהם ייהפכו לבעלי השליטה בחברה עם אחזקה של 85% ממניותיה.



במסגרת ההסכם לכשיגובש, בעלי החברה הנוכחיים מבקשים גם למחוק את כל חובותיה. לנציגי מחזיקי האג"ח קיימת אפשרות של סטייה מההסדר המתגבש עם בעלי האג"ח אם יתקבלו הצעות אטרקטיוויות יותר. כל זאת בכפוף לאישור דירקטוריון החברה ומחזיקי האג"ח.



את ההצעה בוחנים בימים אלו פרי שחר, מנהלת מחלקת המחקר של פועלים סהר, ומיכה צ'רניאק, מנכ"ל להבה בית ההשקעות. שחר וצ'רניאק משמשים כנציגיהם של מחזיקי האג"ח של דירקט קפיטל. את דירקט קפיטל מייצג עו"ד דני מרקוביץ ממשרד עו"ד יגאל ארנון ושות'.



דירקט קפיטל - הפועלת בתחום הנדל"ן המניב ובנייה למגורים בין השאר בישראל, סרביה, לטביה, גרמניה, הודו וקזחסטאן - נקלעה לקשיים. זאת לאחר שחלק מהגופים המוסדיים נסוגו מההשקעה והזרמת מימון לחברה בחלק מהפרויקטים שלה בסרביה והודו. החברה גם לא הצליחה לממש נכסים, כשבעלי השליטה בה לא הסכימו להזרים לה כסף, בטענה כי גם החברות הפרטיות של משפחת פרשקובסקי מצויות במצב פיננסי קשה. כך שהחברה לא תוכל לעמוד בשנה הקרובה בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח.



המודל של דירקט קפיטל, שהסתמך על נטילת מינוף ברמות של 90%, עומד לה לרועץ כיום, שכן כל ירידה בשווי הנכסים גורמת למחיקת ההון העצמי שלה. ההתחייבויות של החברה מסתכמות ב-738.1 מיליון שקל. כך שאין הרבה ערך כלכלי לדירקט קפיטל, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של 8.6 מיליון שקל. מי שיזרים לחברה כמה מיליוני דולרים פשוט יציל אותה ממצב של חדלות פירעון. דירקט קפיטל סיימה את הרבעון השלישי של 2008 עם הפסד של 33.7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully