וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות ברמה של 4.17 שקלים; בלאומי מעריכים כי המטבע האמריקאי ימשיך להתחזק

יעל פולק

27.2.2009 / 8:43

התערבות בנק ישראל ברכישת בשוק האג"ח והפחתת הריבית הביאו להחלשות השקל השבוע


הדולר נותר הבוקר ברמה של 4.17 שקלים ונסחר ביציבות. השבוע התחזק הדולר מול השקל, תוך חציית רמת ה-4.2 שקלים לדולר, בניגוד למגמה בעולם.

בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מסבירים הבוקר כי התחזקות זו מושפעת מהתערבותו של בנק ישראל בשוק האג"ח, שהביאה לירידת התשואות באיגרות אלו - מצב שהופך את האג"ח הממשלתיות של ישראל לפחות אטרקטיוויות ומביא בין היתר לזרימת מט"ח החוצה. גם הפחתת הריבית המקומית ב-0.25% השבוע תרמה להיחלשותו של השקל.



בלאומי מזכירים כי הלמ"ס פירסמה השבוע נתונים המשקפים את ההאטה ביצוא הסחורות והשירותים במחצית השנייה של השנה החולפת. במקביל התפרסמו תחזיות ליצוא הישראלי בשנה הקרובה ובלאומי מעריכים כי הפגיעה הצפויה ביצוא הישראלי תפגע בזרימת המט"ח לארץ, ובכך תשפיע לרעה על עוצמתו של המטבע המקומי.

במבט קדימה מעריכים בלאומי כי פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי יחזק את הדולר. כמו כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התיאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי.

ביחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים הבוקר כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, מציינים בפועלים כי בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, המיתון הכלכלי בישראל וסגירת פער הריביות שבין השקל והדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully