וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהחברות אליהן פנתה רשות ני"ע הודיעו על הסדרת ביטוח מפני רשלנות ומעילה באמון

אתי אפללו

27.2.2009 / 8:47



>> היענות מהירה של החברות שאין ברשותן פוליסת ביטוח אחריות מקצועית: בהמשך למכתב השימוע ששלחה שלשום רשות ניירות ערך ל-15 חברות ניהול תיקים שאין ברשותן פוליסת ביטוח מפני רשלנות ומעילה באמון, שבע חברות הודיעו לרשות על הסדרת הביטוח.



לטענת הרשות, ההסדרה המהירה מאששת את הערכתה ביחס לאפשרות לערוך ביטוח מבלי שתתקיים פגיעה בתחום. מתוך 15 החברות אליהן פנתה הרשות, 12 הן חברות לניהול תיקים ושלוש הן חברות לייעוץ או שיווק השקעות.

חוק הייעוץ קובע כי אחד התנאים לקבלת רשיון לניהול תיקים, רשיון לייעוץ השקעות או רשיון לשיווק השקעות - הוא ביטוח אחריות מקצועית לכיסוי חבותו של מנהל תיקים או בית השקעות בשל מעשה או מחדל רשלני כלפי לקוח, או בשל מעילה באמון של עובדיו כלפי לקוח. אי עמידה בתנאי הביטוח היא עילה לביטול רשיון.



בחודשים האחרונים נוצר כשל שוק בביטוחים אלה לאחר שהמבטחת הגדולה שפעלה בשוק - מנורה מבטחים - יצאה ממנו, אולם באחרונה נכנסו חברות ביטוח אחרות לתחום. משנתברר לרשות כי בעיית זמינותם של מבטחים לעריכת הביטוח האמור נפתרה בחלק מהחברות, היא החלה בהליך שלילת רשיון לחברות שבכל זאת לא ביטחו עצמן.



שמונה החברות שיוזמנו לשימוע לפני שלילת רשיונן אם לא יעמדו בחובת ביטוח הן טראקבול שירותי השקעות, פריקו מנג'מנט, אטרקטיב ניהול ושיווק השקעות, מרום ניהול תיקים, מרקט פלייס ניהול תיקים, סינרגיה שווקים פיננסיים, עידית ניירות ערך ואחזקות, ורקיע ניהול תיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully