וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: בשוק המניות צפוי תיקון לעליות שראינו לאחרונה

יעל פולק

27.2.2009 / 9:00

פועלים: ריבוי האינדיקטורים השליליים יקשו על שוק המניות


"בטווח הקצר צפוי תיקון לעליות שראינו לאחרונה, זאת בשל נתוני מאקרו ומיקרו שליליים ולאור ירידות השערים בעולם. התאוששות צפויה רק לקראת הרבעון הרביעי של 2009", כך כותבים הבוקר בענף מחקר שוק ההון . "האיתנות שמפגין השוק המקומי מתחילת השנה נסדקה השבוע. המגמה השלילית מעבר לים וחלחול ההבנה שהכלכלה הישראלית צפויה גם היא להיפגע מהמשבר העולמי הביאה את שוק המניות המקומי לרשום השבוע ירידות שערים".

בלאומי מפנים את תשומת הלב למניות המגזר הפיננסי שהובילו גם השבוע את ירידות השערים. "המגמה השלילית במניות המגזר הפיננסי גברה לאחרונה, על רקע החששות במקבילות מעבר לים, והתחדדו בשל אופיין העסקי של חברות הענף אשר חושף אותן ביתר שאת למצב המאקרו כלכלי. דבר זה מוצא את ביטויו לאחרונה בגל אזהרות הרווח בענף הבנקים, בהידרשות לרמת ההון בענף הביטוח ובמיזוגים גוברים בענף ניהול ההשקעות".

בלאומי מוסיפים להמליץ ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח בלבד לעסוק במסחר בניירות ערך ומוסיפים כי "חברות רבות נסחרות במחירים המשקפים ערך נמוך מערכן הכלכלי. יחד עם זאת, רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה במניות עודנה גבוהה".

לגבי שוק איגרות החוב מעריכים בלאומי כי "למשקיעים המחפשים כיום תשואות אטרקטיוויות בשוק איגרות החוב, יש לקחת בחשבון כי אלו ניתנות להשגה בעבור נטילת סיכון גבוה יחסית. מהלך ירידת התשואות שחל לאחרונה באיגרות הממשלתיות, ובפרט באלו הארוכות, הביא לעלייה משמעותית בסיכון הכרוך בהשקעה בהן. משקיעים שאינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון, נאלצים כיום להסתפק ברמת תשואות נמוכה ביותר".

כותבים הבוקר כי רמת הסיכון באפיק המנייתי נותרה גבוהה ומסבירים כי "המשבר הגלובלי צפוי להמשיך ולהעיב על השווקים בעולם, ובכללם ישראל. במבט מקומי, ריבוי האינדיקטורים השליליים, הן ברמת המאקרו והן ברמת החברות, בשילוב צפי לצמיחה נמוכה (ואולי שלילית) ברבעונים הקרובים, צפויים אף הם להמשיך ולהקשות על שוק המניות בישראל".

לגבי שוק איגרות החוב ממליצים ביחידת המחקר של בנק הפועלים להתמקד על השקעה בצמודים בינוניים: "מיעוט הנפקות צמודות ממשלתיות, בשילוב העדר הנפקות קונצרניות ותחזיות אינפלציה שלילית בחודשים הקרובים, מחזקים את הערכתנו על המשך השקעה ברכיב זה".

לגבי צמודים ארוכים סבורים בפועלים כי מבנה העקום הצמוד צפוי להתמתן במקטע הבינוני והארוך בשל רכישות בנק ישראל, אך מדגישים כי רמת הסיכון באיגרות אלו גבוהה. בפועלים סבורים כי צמודים קצרים אינם אטרקטיוויים להשקעה בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully