וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשת: "אנחנו לפני פשיטת רגל"

אופיר בר-זהר

27.2.2009 / 13:34

המנכ"ל צנגן אמר בדיוני מועצת הרשות השנייה כי "רשת הפסידה 40 מיליון שקל ב-2008, מתוכם 25 מיליון שקל רק ברבעון האחרון"

זכייניות הערוצים המסחריים הגיעו בתחילת החודש לדיונים בנושא שימוע הרגולציה, שעתיד לשנות את החוקים המושתים כיום על הזכייניות ולהעניק להן הקלות לעומת מה שהתחייבו אליו בזיכיון. בדיונים הוקצבה לכל זכיינית כחצי שעה לשטוח את עמדתה, ונחשפו עומקי ההפסדים של הזכייניות בתקופה האחרונה.

בין הטענות שעלו ושנודעו ל-TheMarker אמר מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, כי הזכיינית הפסידה 25 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2008. צנגן אמר לחברי מועצת הרשות השנייה ולצוות המקצועי ברשות כי "רשת הפסידה 40 מיליון שקל ב-2008, מתוכם 25 מיליון שקל רק ברבעון האחרון. 25 מיליון שקל ברבעון זה קצב של 100 מיליון שקל בשנה. זה קצב שאם נמשיך אותו עוד רבעון אחד אנחנו פשוט לא נהיה", לדבריו.

צנגן התריע מפני קריסת הזכיינית ואמר: "אנחנו לא יכולים להמשיך להתנהל פה בתוך כל עולם הרגולציה הזה, כאילו לא קורה שום דבר בחוץ. אי אפשר להמשיך ככה יותר. אנחנו עומדים בפני פשיטת רגל, תבינו את החומרה של המצב הזה, אני אומר את הדברים בדם לבי ואני אומר אותם בשם בעלי המניות שלי. נדרשות פה כמה וכמה פעולות דרסטיות כדי לאפשר לנו להמשיך ולעשות טלוויזיה, כי אם זה לא יקרה אנחנו בסכנה גדולה.

"אנחנו בדקה ה-90. אני מזהיר את האנשים שיושבים פה. אם לא ייעשו דברים דרמטיים ומיידיים להצלת הטלוויזיה המסחרית בישראל, היא פשוט תקרוס. אנחנו צועקים את זה כבר ארבעה חודשים", הוסיף צנגן.

צנגן התייחס לבעלי המניות בזכיינית, ואמר כי "הבנקים מתחילים לשאול שאלות, לבקש ביטחונות או החזרים של הלוואות. לבעלי המניות, שעסוקים בעשייה ובענפים אחרים, יש בעיות משל עצמם. אין להם היכולות לתמוך ברשת כפי שהיו יכולים לתמוך בה בימים נורמליים". לדברי צנגן, רשת חווה ירידה של 20%-30% בתקציבי הפרסום המופנים אליה.

"החודשים האחרונים - הגרועים ביותר בקשת"

צנגן סיפר כי דירקטוריון הזכיינית לא אישר את תקציב 2009: "הוא החליט לא לאשר, כי זה תקציב גירעוני והדירקטוריון אמר 'אנחנו לא יכולים לעמוד בזה'". מאז הדיון אישר הדירקטוריון את התקציב.

לסיכום ביקש צנגן הקפאה של הרגולציה ב-2009. "אנחנו לא מבקשים מכם כסף, לא מבקשים שתתנו לנו מענקים והלוואות ודברים כאלה, אבל אנחנו כן מבקשים שלא תאכפו את הרגולציה ב-2009. אנחנו נעשה, נשדר דרמות, יש לנו דרמות במלאי. אנחנו נסכם מראש וגם נודיע לכם מה נשדר".

לאחר צאתה של רשת מהדיון נכנסו לדיון נציגי קשת - המנכ"ל אבי ניר, סמנכ"לית הרגולציה טלי גורן והיועצת המשפטית ניבה כובשי. ניר אמר כי "ארבעת החודשים האחרונים היו הגרועים ביותר בקשת מעולם מבחינת הפסדים". לדבריו, קשת הפסידה 18 מיליון שקל מספטמבר עד נובמבר 2008, ובינואר האמירו ההפסדים ל-5.7 מיליון שקל. יצוין כי בינואר התנהלה המלחמה בדרום ("עופרת יצוקה"), ולכן ההפסד אינו משקף בהכרח נתונים כספיים של חודש רגיל. ניר אמר שהמספרים טרם אושרו בידי רואי החשבון, אך ההפסד ב-2008 ינוע בין 10 ל-20 מיליון שקל.

ניר חלק עם הנוכחים את מקרה פגישתו האחרונה עם הבנק: "לא מזמן היתה לי ישיבה במקום פחות ידידותי, עם פחות אנשים, בקומה יותר גבוהה. האנשים היו חמורי סבר, אפילו יותר מכם".

ניר אמר כי "באנו לבנק בדחילו ורחימו, כי היינו צריכים לבקש בקשות שאנחנו לא מורגלים לבקש ממנו. היינו צריכים לבקש מהבנק למחול לנו על אי עמידה באמות מידה כלכליות של ההלוואה שלקחנו".

ניר הסביר כי "יש ארבע אמות מידה שקשת צריכה לעמוד בהן לפי תנאי ההלוואה. ב-2008 לא עמדנו בשתי אמות מידה, וב-2009 לא נעמוד בכל הארבע. ביקשנו את המשך המימון והם אמרו 'נחכה, הנתונים קשים מדי'".

קשת הצטרפה לבקשת רשת להפחתה בדמי הזיכיון. בנוסף ביקשה קשת להפחית גם את התמלוגים לרמה של כ-2.5%, לעומת 4% מההכנסות שמשולמים כיום. בנוסף ביקשה רשת לאפשר לה לנייד סכומים בתוך ז'אנר הסוגה העלית כרצונה.

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בשימוע שנעשה בדלתיים סגורות ואנו לא מעוניינים להגיב". מרשת לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully