וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שבוע המסחר: מדד מניות הבנקים הוביל הירידות ונחלש ב-5%

יעל פולק

27.2.2009 / 17:10

השבוע התחזק הדולר ב-2.4% לעומת השקל



לאחר שהפגינה עמידות למשבר מאז תחילת השנה, המדדים המובילים בבורסה של תל אביב נחלשו השבוע: מדד ת"א 25 ירד ב-3.3%, ומדד ת"א 100 איבד 3.7%. את הירידות הוביל מדד מניות הבנקים, שנחלש השבוע ב-5% לאור החששות המתגברים ברחבי העולם בנוגע למגזר הפיננסים. על המסחר השפיע גם פרסומם של הדו"חות הכספיים השנתיים של החברות, והמסחר יושפע מפרסום דו"חות גם בשבוע הקרוב.



בתחילת החודש המשיכה המגמה החיובית שהיתה בחודש ינואר והבורסה טיפסה בשיעורים נאים, אך בשבוע האחרון - עם התרבות סימני הלחץ סביב המערכת הבנקאית בארה"ב - נמחקו מרבית העליות. בסיכום חודשי עלה מדד ת"א 25 ב-0.4% ומדד ת"א 100 טיפס 0.6%. מדדי התל בונד שמרו על תנודות קלות בסיכום חודשי.



היום נחלש הדולר ב-0.26%, ושערו היציג נקבע ברמה של 4.162 שקלים. השבוע התחזק הדולר ב-2.4% מול השקל, תוך חציית רמת ה-4.2 שקלים לדולר, בניגוד למגמה בעולם, וההערכות הן כי המטבע האמריקאי יוסיף לצבור תאוצה.



בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מסבירים כי התחזקות זו מושפעת מהתערבותו של בנק ישראל בשוק האג"ח, שהביאה לירידת התשואות באיגרות אלו - מצב שהופך את האג"ח הממשלתיות של ישראל לפחות אטרקטיוויות ומביא בין היתר לזרימת מט"ח החוצה. גם הפחתת הריבית המקומית ב-0.25% השבוע תרמה להיחלשותו של השקל.



משרד האוצר בוחן דרכים לסייע למפעלים במצוקה באזורי פריפריה. כחלק מהפקת הלקחים מהקרן לעסקים במצוקה, האוצר ינסה לקבוע הפעם קריטריונים ברורים ומובהקים יותר לסיוע. האוצר ייתן משקל רב בנוגע למרכזיותו של המפעל במצוקה על התעסוקה באזור, וכן יתחשב בקיומה של תוכנית הבראה שבה גם הבנקים, העובדים והבעלים תורמים את חלקם להבראת המפעל.



מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, התייחס לראשונה ליעד הגבייה של רשות המסים לשנת 2009, ועידכן כלפי מטה את התחזיות. לדבריו, "כיום ברור לנו שהיעד אינו בר הישג. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שעלול להיות גירעון של כ-30 מיליארד. אבל זה כמו תחזית מזג האוויר, וקשה מאוד לחזות מה יקרה". לדבריו "כשתהיה ממשלה, הירידה בגביית המסים וההשלכה שלה על תקציב המדינה, תונח על שולחן הממשלה".



אי.די.בי פיתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, השלימה ביום חמישי את מחיקתה מהמסחר בבורסה בתל אביב לאחר 28 שנה. זאת באמצעות הצעת רכש עצמית ל-12.88% ממניותיה במחיר של 41 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-281 מיליון שקל. למרות שאי.די.בי פיתוח תחדל מלהיסחר בבורסה, איגרות החוב של החברה בסך של למעלה מ-4 מיליארד שקל ימשיכו להיסחר.



איש העסקים, אלון ליברמן, שהוביל לפני שבועיים קבוצת משקיעים שרכשה 10 מגרשים של אפריקה ישראל בסביון תמורת 34 מיליון שקל, מתכנן להשתלט על חברת הנדל"ן דירקט קפיטל - הפועלת בתחום הנדל"ן המניב ובנייה למגורים בין השאר בישראל, סרביה ולטביה - שנקלעה לקשיים. ההתחייבויות של החברה מסתכמות ב-738.1 מיליון שקל, כך שאין הרבה ערך כלכלי לדירקט קפיטל, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של 8.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully