וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בירידות חדות

שמואל שוסטר

27.2.2009 / 17:15

מדד דאו ג’ונס נחלש ב-2%, נאסד"ק איבד 1.3%, ו-S&P 500 ירד ב-2.4%. מניית סיטי נפלה ב-28%. התמ"ג בארה"ב ירד ב-6.2% ברבעון הרביעי

המסחר בוול סטריט ביום המסחר האחרון של השבוע, מתנהל בירידות חדות בעקבות ניסיונו של בנק סיטי להנפיק מניות בכדי להימנע מקריסה ונתוני תוצר מקומי גולמי נמוכים מהתחזיות. דאו ג’ונס נחלש ב-2% לרמה של 7,039 נקודות, נאסד"ק מאבד 1.3% לרמה של 1,372 נקודות - מתחת לרף 1,400 הנקודות ומדד S&P 500 יורד ב-2.4% לרמה של 732 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן יורדת ב-0.033% לרמה של 2.95%.

למרות האופטימיות שמנסים לשדר פקידי האוצר בוושינגטון, נציגי החברות עדיין לא רואים את סופו של המשבר. סמנכ"ל הכספים הבכיר של מיקרוסופט, כריסטופר לידל, צופה לפחות שנה נוספת של קשיים במסחר בכל המגזרים, על רקע היעדר הסימנים המעידים על התאוששות כלכלית מיידית.

בנוסף, חברת התוכנה הגדולה ביותר בעולם אישרה כי הפחיתה את התעריף שהיא משלמת לסוכנויות כוח אדם זמני ב-10%, בניסיון לקצץ בעלויות לאור הירידה בביקוש למוצרי החברה. לדבריו, "אנו צופים התכווצות מסוימת. איננו יודעים כמה זמן תימשך ההתכווצות או כמה חריפה היא תהיה", אמר לידל. "למרות מה שהפוליטיקאים ואחרים מנסים לומר, סביר להניח שבשנה או שנתיים הקרובות המצב יישאר בעייתי".

סיטי (לשעבר סיטיגרופ), דיווחה היום על הפסד לפני מס של 9.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי בעקבות הידרדרות השווקים הפיננסיים. הבנק מניו יורק רשם מחיקת ערך נוספת של 374 מיליון דולר שקשורה לחטיבת השירותים הפיננסיים של הבנק ביפן, ניקו אסט מנג'מנט.

הפסד של 9.6 מיליארד דולר

אחרי מסים, הסתכמו מחיקות הערך ב-8.7 מיליארד דולר ו-242 מיליארד דולר בהתאמה. כתוצאה, ההפסד התפעולה של סיטי מפעילויות מתמשכות ב-2008 הסתכם ב-32.1 מיליארד דולר, או 6.42 דולר למניה. מוקדם יותר העריך הבנק את ההפסדים מפעילויות מתמשכות ב-12.14 מיליארד דולר, או 2.44 דולר למניה.

בעקבות ההפסד החד הודיעה הבנק כי ינפיק מניות רגילות בתמורה למניות בכורה, מה שיגדיל באופן ניכר את ההון המוחשי שלו מבלי צורך בהשקעה נוספת מצד ממשלת ארה"ב – זאת בניסיון למנוע קריסה של הבנק והלאמתו על ידי הממשלה האמריקאית. במסגרת התוכנית יציע סיטי מניות בכורה בשווי של עד 27.5 מיליארד דולר מתוך המניות הקיימות שלו ביחס המרה של 3.25 דולר למניה. ממשלת ארה"ב תשווה את ההמרה בסך עד 25 מיליארד דולר מתוך מניות הבכורה של הבנק הנמצאות ברשותה.

ענקית המחשבים דל דיווחה על ירידה חדה מהצפוי בהכנסות הרבעון על הירידה בביקוש ומעבר הצרכנים למחשבים זולים יותר. עם זאת, הקיצוץ בעלויות שביצעה החברה איפשר לה לרשום רווחים גבוהים יותר מהתחזיות בוול סטריט.

הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי שהסתיים ב-30 בינואר נפל ב-48% ל-351 מיליון דולר, או 18% למניה, לעומת 679 מיליון דולר, 31 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הכנסות החברה נפלו ב-16% ל-13.4 מיליארד דולר, נמוך יותר מתחזיות האנליסטים של 14.06 מיליארד דולר. דל הפחיתה את ההוצאות התפעוליות ב-16% ברבעון הרביעי.

ריטליקס מתחזקת ב-8.5% על רקע ישיבת הדירקטוריון שנערכה אמש. החברה לא דיווחה על תוצאותיה אך על פי ההערכות בשוק, הישיבה עסקה בקבלת החלטה בנוגע להצעת הרכש למכירת החברה במחיר של 8 דולרים למניה, שהגישה קרן אמריקאית וככל הנראה גם בהצעה נוספת שהגיש אחד הגופים המשקיעים בקרן פימי – בעלת העניין הגדולה בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully