וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר ראשון בהונאת סטנפורד: מנהלת הכספים של הבנק חשודה כי הסתירה 1.6 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

27.2.2009 / 20:18

לפי החשד הסתירה מהרשויות ההלוואה שנטל המיליארדר אלן סטנפורד מהבנק לצרכיו הפרטיים



הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) ביצעה מעצר ראשון בפרשת הונאת הענק של המיליארד הטקסני, אלן סטנפורד, המוערכת ב-8 מיליארד דולר. מנהלת הכספים של קבוצת סטנפורד פייננשל, לורה פנדרגסט-הולט נעצרה אתמול בעיר יוסטון בחשד לשיבוש הליכי חקירת ההונאה שמנהלת רשות ני"ע בארה"ב (SEC).



פנדרגסט-הולט, אשר תובא היום בפני בית משפט בעיר יוסטון לדיון בהארכת מעצרה, מואשמת על ידי משרד המשפטים בהטעיית חוקרי SEC אשר תשאלו אותה מוקדם יותר החודש. לפי החשד הסתירה מהחוקרים את דבר קיומה של הלוואה בסך 1.6 מיליארד דולר שנטל סטנפורד מהבנק לצרכיו הפרטיים, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.



בשבוע שעבר, הגישו סוכני FBI מסמכים משפטיים לסטנפורד עצמו, והורו לו להפקיד את הדרכון בידי הרשויות. במקביל, הורה בית משפט מחוזי בדאלאס להקפיא את כל נכסיו של סטנפורד ולמנות כונס נכסים לחברות שבבעלותו כדי להשיב למשקיעים את כספם, בעקבות בקשה שהגישה רשות ני"ע.



סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות בנק סטנפורד. לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (CD) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה.



ההתפתחויות האחרונות בפרשת סטנפורד באות בתקופה של גאות במספר ההונאות הנחשפות בארה"ב. שלשום עצר ה-FBI ארבעה מנהלי השקעות בעקבות חשד כי היו אחראים לשלוש הונאות נפרדות, ובכלל זה הונאה אחת בהיקף של 1.3 מיליארד דולר.



פול גרינווד וסטיבן וולש, מנהלי הברוקראז' WG טריידינג, נעצרו ביום ברביעי בגין הונאת ניירות ערך, שימוש לא מורשה בכספי משקיעים ודיווח כוזב למשקיעים. לפי החשד, גייסו השניים ממשקיעים 1.3 מיליארד דולר מאז שנת 1996, תוך התחייבות שישקיעו את הכספים עבורם. עם זאת, השניים העבירו כ-553 מיליון דולר לידי חברה אחרת, אשר ממנה משכו וולש וגרינווד כספים לשימושם הפרטי.



בפרשה נפרדת, נעצר שלשום מרק בלום, לשעבר עובד של גרינווד ו-וולש אשר הקים בהמשך חברות השקעות משלו, בחשד להונאה.



בפרשה נוספת, עצר ביום רביעי ה-FBI את מייסד חברת ההשקעות ווסטגייט קפיטל מנג'מנט, ג'יימס ניקולסון, בחשד להונאת ניירות ערך שהחלה בשנת 2004. לפי החשד, הפעיל ניקולסון לפחות שבע קרנות באמצעותן גייס ממשקיעים לפחות 100 מיליון דולר, על בסיס הטענה הכוזבת כי היקף הנכסים המנוהל על ידי הקרנות שלו מסתכם ב-600 עד 900 מיליון דולר.



ההונאה של ניקולסון נחשפה בעקבות חשיפת הונאת העניק של ברנרד מיידוף, לאחר שמשקיעים אצל ניקולסון החלו לבקש למשוך את כספם. מיידוף, לשעבר יו"ר נאסד"ק, נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully