וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: ברקשייר התאוויי עלולה לרשום הרבעון הגרוע ביותר בתולדותיה

נמרוד הלפרן

27.2.2009 / 20:25

חברת ההחזקות של וורן באפט תפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות; המניה נפלה ב-15% תוך שבועיים



מחיר מניית חברת ההחזקות, ברקשייר התאוויי (סימול BRKA) של המשקיע המיליארדר וורן באפט, צנח ב-15% בתוך כשבועיים, על רקע חששות כי החברה תדווח על התוצאות הרבעוניות הגרועות ביותר מאז השתלט באפט על החברה בשנת 1965, בעת פרסום דו"חותיה הכספיים מחר.



באפט נוהג להדגיש באיגרת השנתית למשקיעים, הנלוות לדו"חות ברקשייר, את חשיבותו של נתון השווי המאזני למניה, כלומר נכסים פחות חבויות, כאמצעי לבחינת חוסנה של החברה. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי אנליסט בית ההשקעות פוקס פיט קלטון, גרי רנסום, העריך שנפילות חדות בשווי תיק המניות של ברקשייר לצד מחיקות בגין הימורים על מדד מניות בעולם, גרמו לשווי המאזני למניה של ברקשייר לצנוח ברבעון הרביעי ב-8.5% - הנפילה החדה ביותר מאז השתלט באפט על החברה.



הנפילה החדה ביותר בתקופתו של באפט נרשמה היתה בשיעור של 6.2%, ונרשמה בשנת 2001. מניית ברקשייר יורדת ב-1.4% במסחר בוול סטריט למחיר של 77,250 דולר, ומשלימה בכך נפילה של כמעט 15% מאז ה-11 בפברואר. ברקשייר, אשר רשמה ירידה ברווחיה בארבעה הרבעונים האחרונים - רצף הירידות הארוך ביותר זה למעלה מעשור, עתידה לפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2008.



וורן באפט, האיש העשיר ביותר בארה"ב, התייחס לירידה במחיר מניית ברקשייר בראיון לערוץ העסקים של פוקס בחודש נובמבר. "מבחינתי זה לא משנה", אמר באפט. "אני בעל עסק. אם אני בעל חווה, ואני בעל חווה, אני לא מקבל ציטוט של המחיר שלה בכל יום. ייתכן שהמחיר של החווה נפל ב-50% בשלב מסוים, אבל אני אפילו לא אדע מזה. אני מטפל בחווה ומטפל בעסקים כדי לקבוע את התוצאות."



באחרונה הביעו אנליסטים חשש כי סדרה של הימורים שביצע באפט על ארבעה מדדי מניות ברחבי העולם, ובכלל זה מדד S&P 500 בוול סטריט, עלולים לעלות לברקשייר בהפסדים של עד 37 מיליארד דולר במידה שייכשלו. ברקשייר מכרה חוזים תמורת 4.85 מיליארד דולר לקונים שזהותם לא נחשפה, ואשר מבטחים את הקונים כנגד נפילות בארבעה מדדי מניות בעולם - S&P 500 ושלושה מדדים נוספים שזהותם לא נחשפה. על פי ההסכם, ברקשייר תידרש לשלם עד 37 מיליארד דולר במידה שבתאריכים שנקבעו מראש החל משנת 2019, מדדי המניות הללו יהיו נמוכים מרמתם בעת חתימת ההסכמים.



נכון לסוף הרבעון השלישי, רשמה ברקשייר מחיקות בסך 6.73 מיליארד דולר בגין חוזים אלה לאחר שמדד S&P 500 ירד זה הרבעון הרביעי ברציפות. בקופתה של ברקשייר היו 33.4 מיליארד דולר במזומן בסוף הרבעון. "קיימת אפשרות כי ברקשייר תרשום מחיקה גדולה כאשר תפרסם את דו"חותיה הרבעוניים הבאים", העריך בשבוע שעבר האנליסט ביל ברגמן מחברת המחקר מורינגסטאר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "ללא ספק קיימת דאגה, אולם עדיין נראה כי מדובר בפוזיציה זהירה למדי."



באפט, הידוע בכינוי "האורקל מאומהה", ביצע כמה השקעות גדולות בחודשים האחרונים על רקע מחנק האשראי העולמי, שאילץ חברות רבות לחפש מקורות מימון חדשים. באפט, הידוע בהעדפתו לחברות מובילות שוק ובעלות הנהלה חזקה, רכש לקראת סוף 2008 מניות בכורה בגולדמן סאקס ובענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק ב-8 מיליארד דולר. בתחילת החודש הודיעה ברקשייר על השקעה של 2.6 מיליארד דולר בסוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, ועל רכישת אג"ח של יצרנית האופנועים הארלי דיווידסון ב-300 מיליון דולר.



מוקדם יותר השבוע עלה שמו של באפט בהקשר ישראלי, על רקע טענות קבוצת הכדורסל עירוני נהריה כי חברת ישקר, שהיתה נותנת החסות העיקרית של הקבוצה עד לקיץ האחרון, לא עומדת בהתחייבותה להעביר מיליון שקל למועדון.



מקור בחברת ישקר אמר ל-TheMarker כי ההתחייבות לתרומה היתה בכפוף לאישור ברקשייר של באפט, המחזיקה ב-80% ממניות החברה, אשר לא אישרה בסופו של דבר את התרומה עקב המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully