וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים בסיסקו מגיעים גם לישראל: עשרות מהנדסים יזומנו לשיחות בתחילת השבוע

גיא גרימלנד

27.2.2009 / 22:05

בשלב זה אין לכך אישור רשמי מטעם החברה; המפוטרים ככל הנראה יהיו מחברות ריברהר ואקטונה בנתניה



ההאטה והמיתון משפיעים על ענקית התקשורת, סיסקו סיסטמס, גם בישראל. למערכת TheMarker הגיעו בשעות האחרונות שני דיווחים, שאינם מאומתים באופן רשמי, המצביעים שהפיטורים בסיסקו ישראל צפויים להתחיל בשבוע הבא. לפי אחד הדיווחים, כ-60 עובדי סיסקו ישראל בנתניה, המועסקים בחברות ריברהד ואקטונה (שתי רכישות קודמות של סיסקו), נקראו לשיחה חשובה ביום א' בעניין. מדובר באנשי פיתוח מקבוצת ADBU (הקבוצות של ריברהד ואקטונה). דוברת סיסקו ישראל טרם אימתה את העניין אך הבטיחה לברר את הנושא.



החברה העולמית החלה כבר השבוע בגל פיטורים, במסגרת רה-ארגון עליו הכריז ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל החברה, ב-4 בפברואר. בתחילת החודש אמר מנכ"ל החברה העולמית כי היקף הרה-ארגון צפוי להגיע ל-1,500 עד 2,000 משרות שיקוצצו. כעת כנראה שגם בישראל צפויים להיפגע.



בבלוג Digitaldaily צ'יימברס צוטט כשאמר לאנליסטים בתחילת החודש, כי היה לו חשוב לומר מה יהיה היקף גל הפיטורים. "חשבתי שזה חשוב לספק את מירב הפרטים למשפחות העובדים בזמנים קשים אלו. רבים מכם שאלו אותי אם אנו מתכננים פיטורים נרחבים בכדי להתאים את ההוצאות של החברה. הדעה שלי בנושא היא, שאם אתה מתכנן גל פיטורים - ואנו מנסים כל דבר אפשרי להימנע מכך - אז המספרים צריכים להיות ברמת מאסה קריטית בכדי להצדיק את הפגיעה במומנטום העסקי, בעובדים ובהפרעה של פרויקטי מפתח. אני מוכן להיות גלוי ולומר שההגדרה שלנו לפיטורים נרחבים, אם אכן נעשה כאלו, היא קיצוץ של לפחות 10% בכח האדם של החברה".



סיסקו מעסיקה כיום 64 אלף עובדים. ג'ון פצ'קובסקי, כתב הבלוג, אומר כי פיטורי 2,000 עובדים לא נכללים בהגדרה שהציב צ'יימברס. מה המשמעות של כך והאם סיסקו צפויה לבצע פיטורים בהמשך – להיקף כולל של 6,400 עובדים? כרגע אין לאף אחד תשובות.



כבר לאחר הודעת סיסקו כי תקצץ 2,000 משרות בתחילת פברואר רחשו השמועות לגבי פיטורים אפשריים בסיסקו ישראל, שמעסיקה כ-700 עובדים ומנוהלת על ידי בינה רזינובסקי. מהחברה נמסר אז בתגובה לפניית כתב TheMarker, כי הקיצוץ אינו נוגע לסניף הישראלי ולא התקבלה הנחייה לגבי פיטורים בטווח הקרוב. עם זאת, החברה ציינה שאין ערובות בטווח הארוך, ונראה שכעת זה משתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully