וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק מורידה דיווידנד לראשונה מאז 1940; חתכה הדיווידנד ב-68%

נמרוד הלפרן

27.2.2009 / 22:19

עקב כך תחסוך ענקית התעשייה האמריקאית 9 מיליארד דולר בניסיון לשמור על דירוג אשראי מושלם



ענקית התעשייה, ג'נרל אלקטריק, הורידה היום את הדיווידנד השנתי למשקיעים לראשונה מאז שנת 1940 בניסיון לחסוך בהוצאות ולשמור על דירוג האשראי המושלם - AAA - לנוכח המשבר הכלכלי העולמי. GE, היצרנית הגדולה בעולם של מנועי סילון, טורבינות לתחנות כוח, ציוד הדמיה רפואי וקטרי רכבת, חתכה הדיווידנד שיחולק למשקיעים במחצית השנייה של השנה ב-68%, מ-31 סנט למניה ל-10 סנט למניה. החברה, אשר מחלקת דיווידנד למשקיעים זה 110 שנים, צפויה לחסוך בעקבות הורדת הדיווידנד כ-9 מיליארד דולר בשנה.



"אנחנו מכירים בחשיבות הדיווידנד עבור בעלי המניות שלנו, ובמשמעות ההחלטה הזו, אבל אנו גורסים כי מדובר באמצעי זהירות שבשלב זה יחזק את החברה שלנו בטווח הארוך", אמר מנכ"ל ויו"ר GE, ג'פרי אימלט. "לאחר בדיקה מקיפה, החלטנו שהורדה של הדיווידנד, אם כי לרמה שעודנה תחרותית, הוא הצעד הנדרש כדי לשפר את המאזנים שלנו ולהעניק לנו עוד גמישות כדי נצל הזדמנויות עתידיות", הוסיף. "בעקבות צעדים אלה ואחרים שבהם נקטנו כדי להבטיח את יציבות החברה, אין לנו בשלב זה תוכניות כלשהן לגייס הון נוסף", ציין אימלט.



בחודש אוקטובר הודיעה GE על גיוס 12 מיליארד דולר בהנפקת מניות, ועל מכירת מניות בכורה בסך 3 מיליארד דולר לחברת ההחזקות, ברקשייר התאוויי, של המשקיע המיליארדר וורן באפט. GE, החברה היחידה במדד דאו ג'ונס שהיתה בין החברות שהרכיבו את המדד בתחילת דרכו, החלה לחלק דיווידנדים למשקיעים בשנת 1899. החלטת החברה מהיום היא הפעם הראשונה בה החברה מורידה את הדיווידנד מאז שנת 1940 לפחות.



בחודש שעבר דיווחה ג'נרל אלקטריק על נפילה של 46% ברווחיה ברבעון הרביעי של שנת 2008, אותה הגדיר המנכ"ל אימלט בתור אחת הקשות ביותר ב-117 שנות קיומו של קונצרן התעשייה. החברה רשמה ברבעון רווח של 3.65 מיליארד דולר לעומת רווח של 6.97 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. GE, אשר עסקיה כוללים את רשת הטלוויזיה NBC ואת זרוע הפיננסים GE קפיטל, נפגעה קשות מהמשבר הפיננסי העולמי, ומהלך שנת 2008 צנחה מנייתה בכ-60% תוך מחיקת 200 מיליארד דולר משווי השוק של החברה.



בחודש דצמבר הורידה חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) את תחזית דירוג האשראי של GE ושל זרוע הפיננסים GE קפיטל, מרמת "יציב" ל"שלילי". S&P הותירה ללא שינוי את דירוג האשראי המושלם - AAA - של שתי החברות, אולם העריכה את הסבירות להורדת דירוג האשראי בשנתיים הקרובות בשליש לפחות.



"התחזית השלילית נובעת, בין השאר, מחששות הנוגעים לביצועים העתידיים ולמימון של GE קפיטל. "התדרדרות רווחי GE קפיטל בשנים 2009 ו-2010 עלולה להיות חדה משהוערך עד כה", כתב בדצמבר אנליסט האשראי של S&P, סקוט ספינזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully