וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטלוויזיה של סבן בארה"ב מפטרת 6% מכוח העבודה; חובותיה מסתכמים ב-10.8 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

27.2.2009 / 22:39

יוניוויז'ן, שנרכשה על ידי סבן ב-12.3 מיליארד דולר, היא רשת הטלוויזיה הגדולה בארה"ב בשפה הספרדית



יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית, אשר נרכשה בשנת 2006 על ידי קבוצה שהוביל איש העסקים הישראלי לשעבר חיים סבן תמורת 12.3 מיליארד דולר - הודיעה היום על פיטורי 6% מכוח העבודה, או כ-300 עובדים. הקיצוצים בחברה באים על רקע ירידה בהכנסותיה וחובות המסתכמים ב-10.8 מיליארד דולר. "למרות הקושי הרב לאבד עובדים בעלי ערך, אנחנו בטוחים שהצעדים שבהם אנו נוקטים יהפכו אותנו ליעילים יותר בטווח הקצר, וממוצבים טוב יותר לצמיחה בטווח הארוך", מסרה יוניוויז'ן.



יוניוויז'ן - שרכישתה על ידי קבוצת סבן הוכתרה על ידי המגזין "בארונ'ס" בתור אחת הרכישות הממונפות הגרועות ביותר של ימי בועת ההשקעה הפרטית של השנים 2006-2007 - חולשת על קרוב ל-80% מצפוי הטלוויזיה בשפה הספרדית בארה"ב. עם זאת, שקיעתה של כלכלת ארה"ב במיתון והמחנק בשוק האשראי, לצד ירידה בהכנסות יוניוויז'ן, הגבירו החששות כי החברה עלולה להקשות לפרוע את חובותיה, משום שהיקף ההלוואות שנטלה למימון רכישתה על ידי קבוצת סבן התבסס על תחזיות לצמיחה גבוהה בהכנסותיה.



בחודש אפריל האחרון, בראיון ראשון מעולם לתחנת טלוויזיה בארה"ב, אמר סבן כי המחיר ששולם עבור יוניוויז'ן לא היה מופרז. "לא שילמנו יותר מדי עבור יוניוויז'ן, אם כי היינו רוצים לשלם פחות", אמר סבן בתשובה לשאלה של כתבת ערוץ CNBC, האם רכישת החברה היתה מהלך שגוי לנוכח מצבה של כלכלת ארה"ב והמחנק בשוק האשראי.



סבן, שהונו מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", ועשה הון מפיתוח ומכירת ערוץ "פוקס פמילי" ביחד עם ניוז קורפ. בישראל הוא מחזיק בחלק מגרעין השליטה בבזק. בחודש שעבר, יישבה יוניוויז'ן מחוץ לבית משפט מחלוקת משפטית ממושכת מול חברת הטלוויזיה המקסיקנית גרופו טלוויזה שנגעה לזכויות השידור על חלק מהתוכניות הפופולאריות ביותר שלה. במסגרת ההסדר הסכימה יוניוויז'ן לשלם לטלוויזה 25 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully