וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט השלים זינוק שבועי של 12%; מחיר הזהב נפל ב-6% השבוע

נמרוד הלפרן

27.2.2009 / 23:01

בחודש פברואר כולו עלה מחיר הזהב ביותר מ-7% ומחיר הנפט עלה ב-1.5%



מחיר הנפט, אשר נסק אתמול לשיא של חודש, נסגר היום בירידה לראשונה זה ארבעה ימים, על רקע חששות כי העמקת המיתון בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - עלולה לפגוע בביקוש. מחיר הזהב - אשר נסק ביום שישי שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה, לראשונה זה כמעט שנה - ירד זה היום החמישי ברציפות, והשלים ירידה שבועית של 6%.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 44.76 דולר לחבית, ירידה של 1% או 46 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל מחירם ב-6%. עם זאת, בסיכום שבועי זינק מחיר הנפט ב-12%, ובחודש פברואר כולו עלה ב-1.5%.



אתמול, קפץ מחיר הנפט בכ-6.5% לשיא של חודש, לאחר שאיחוד האמירויות הערביות, יצרנית הנפט השלישית בגודלה בארגון אופ"ק, הודיע על כוונתו לקצץ את תפוקת הנפט ב-15% עד 17% בחודש אפריל. יום קודם לכן, דיווח משרד האנרגיה האמריקאי על נפילה של 3.4 מיליון חביות במלאי הבנזין בארה"ב - נפילה חדה מתחזיות האנליסטים.



החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 942.5 דולר לאונקייה, כמעט ללא שינוי, אולם נפלו בסיכום שבועי ב-60 דולרים, או 6%. בחודש פברואר כולו עלה מחיר הזהב ב-7.4%. מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נסגר ביום שישי מעל לרמה של 1,000 דולר לאונקייה, לראשונה זה כמעט שנה, על רקע חששות מפני החרפת המשבר הכלכלי העולמי ונפילות בשוקי המניות ברחבי בעולם.



בחודש מארס 2008 נסק מחיר הזהב לשיא של 1,033.9 דולר לאונקייה, אולם נסוג בהמשך, והתקרב לרמה של 700 דולר לאונקייה באמצע חודש נובמבר. אלא שמאז נסחר במגמת עלייה, ומחירו נסק בשבוע שעבר ליותר מ-1,000 דולר לאונקייה. מחיר הזהב עלה בשנה שעברה ב-5.5% - עלייה שנתית שמינית ברציפות - והוא המתכת היחידה שמחירה עלה מדי שנה מאז שנת 2000.



אריק ספרוט, יו"ר ומייסד חברת ההשקעות הקנדית ספרוט אסט מנג'מנט, אשר צפה את קריסת מניות הבנקים כבר בחודש מארס, העריך בתחילת החודש כי מחיר הזהב עשוי לזנק ליותר מ-2,000 דולר לאונקייה בשנים הקרובות בעקבות החרפת המשבר הכלכלי.



משרד המסחר האמריקאי מסר היום כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הרביעי צמיחה שלילית של 6.2% במונחים שנתיים - הנפילה החדה ביותר מאז 1982 - לעומת הערכות מוקדמות יותר לירידה של 3.8%. הירידה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה של 5.4% בתוצר.



בטחון הצרכנים בארה"ב צנח בחודש פברואר, על רקע המשברים בשוקי התעסוקה והדיור והירידות בשוקי המניות. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן נפל החודש לרמה של 56.3 נקודות, לעומת 61.2 בינואר. עם זאת המדד עודנו גבוה משפל של 28 שנים - 55.3 נקודות - אליו נפל בנובמבר. הירידה במדד היתה מתונה במעט מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה לרמה של 56. נתונים מקדמיים של המדד שפורסמו מוקדם יותר החודש הצביעו על מדד של 56.2 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully