וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה חשוף למחיקות והפסדים נוספים: הלוואותיו מוערכות ב-44 מיליארד דולר מעל שווי השוק

רויטרס

28.2.2009 / 10:39

בסוף 2008 החזיק הבנק בהלוואות בסך 886.2 מיליארד דולר - אך שווי השוק שלהן עומד על 841.6 מיליארד דולר



בנק אוף אמריקה מחזיק במאזניו תיק הלוואות המוערך ב-44 מיליארד דולר יותר משווי השוק שלו, דבר החושף אותו להפסדים נוספים בסך עשרות מיליארדי דולרים. כך מסר הבנק הגדול בארה"ב בדו"ח השנתי שלו לרגולטורים בארה"ב.



מהבנק נמסר כי סך ההלוואות הקיימות במאזנו בסוף 2008 הוערכו בשווי של 886.2 מיליארד דולר, אך העריך כי שווי השוק שלהן עומד על 841.6 מיליארד דולרים בלבד. דובר הבנק, סקוט סילברסטרי, מסר כי בנק אוף אמריקה אינו מתכוון למכור את ההלוואות, אלא להחזיק בהן עד למועד הפירעון וציין כי לכן שוויין הוערך מעל לשווי השוק.



נכון לסוף 2008, לפי הודעת בנק אוף אמריקה, החזיק הבנק בהון עצמי של 177.1 מיליארד דולר, לאחר שנאבק במשך מרבית השנה בהפסדים גדלים בעקבות חשיפתו לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות, העלייה בשיעור החובות האבודים ורכישת בנק ההשקעות מריל לינץ'.



הנפילה במחירי הבתים בארה"ב הובילה את בנק אוף אמריקה לשנות את תנאיהן של יותר מ-230 אלף משכנתאות ב-2008, במטרה לסייע לבעלי הבתים להימנע מעיקול, על רקע נפילה חדה בשוויין של אותן משכנתאות. בנוסף להפסדי משכנתאות, דיווח הבנק על הלוואות מסחריות בסך 6.45 מיליארד דולר שלא נפרעו וציין כי חטיבת בנקאות ההשקעות רשמה הפסדים של יותר מ-10 מיליון דולר באחד מכל ארבעה ימי מסחר ב-2008.



מאז תחילתו של משבר האשראי ב-2007 רשם בנק אוף אמריקה מחיקות והפסדים בסך יותר מ-60 מיליארד דולר ונזקק לסיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי בשל הפסדי ענק שרשם בעקבות רכישת מריל לינץ' בסוף 2008.



אתמול צנחה מניית הבנק ביותר מ-25%, על רקע נפילה במניות הפיננסים בעקבות הסיוע הממשלתי לענקית הפיננסים סיטי. מאז תחילת 2008 נפלה מניית בנק אוף אמריקה ב-72% לשפל של יותר משני עשורים בשל הערכות כי התרחבות הפסדי הבנקים תאלץ את הממשל להלאים את המערכת הבנקאית.



מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, ניסה השבוע להרגיע את עובדי הבנק כשכתב במזכר פנימי לעובדים כי הבנק אינו זקוק לסיוע ממשלתי נוסף בהווה ולא יזדקק בעתיד, מאחר שהוא נמצא במצב טוב יותר משל מרבית מתחריו.



במזכר הכחיש לואיס את הדיווחים לפיהם מנהל בנק אוף אמריקה דיונים עם נציגי הממשל האמריקאי על הגדלת האחזקות הממשלתיות בבנק, כפי שעשו לסיטי, וציין כי בשנת 2008 רשם הבנק רווח של 4 מיליארד דולר, למרות ההפסדים והמחיקות שרשם בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully