וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי מתחיל לחשוב על היום שאחרי: מתכנן "אסטרטגיית יציאה" לסוף המיתון

סוכנויות הידיעות

28.2.2009 / 11:31

המדיניות הנוכחית של הפדרל עשויה להביא לעלייה באינפלציה עם חידוש הצמיחה, אמר גורם בכיר בבנק הפדרלי



מאמצי הבנק הפדרלי לחזק את שוקי האשראי ולשקם את הצמיחה מהווים סכנה לטווח הארוך: יצירת אינפלציה והחמרת בעיות אחרות להן יהיה צורך בפיתרון מהיר כאשר המשבר יסתיים, כך אמר גורם בכיר בבנק הפדרלי.



פקידי הבנק הפדרלי, שהורידו את שיעור הריבית כמעט לאפס והכפילו את נכסי הבנק הפדרלי ל-1.9 טריליון דולר, צריכים לתכנן "אסטרטגיית יציאה" שתאפשר הפחתה הדרגתית של האשראי, אמר אתמול נשיא הבנק המרכזי של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר.



הבנק הפדרלי, עליו נמתחה ביקורת מצד הקונגרס בשל שימוש באמצעי חירום על מנת להגדיל את מאזניו, עשוי להיתקל בלחץ פוליטי לשמור על הריבית הנמוכה ועל הזרמת האשראי כאשר הצמיחה הכלכלית תתחיל להתאושש, אמר פלוסר. האינפלציה עשויה לעלות אלא אם הבנק הפדרלי יוכל לסגת ממדיניות התמריצים המוניטרית באופן מסודר ולמלא את המנדט שלו לשמור על יציבות המחירים, הוא אמר.



"קשה להתחייב ליציבות מחירים כאשר המדיניות המיושמת מנותקת מיעד מדיניות כה חשוב", אמר פלוסר. "היעדר אסטרטגיית יציאה, או אסטרטגיית כניסה, יוצר חוסר וודאות".



הצורך להתחיל להגביל את האשראי אינו דחוף, אמרו גורמים בבנק הפדרלי. הכלכלה התכווצה בשיעור שנתי של 6.2% ברבעון הרביעי של 2008, הביצועים הגרועים ביותר זה 26 שנים, הודיע אתמול משרד המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully