וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחים הפוגה בזמן המשבר: כמה עלו תמונות האמנות שרכש לבייב בתערוכת העשור של הפועלים

מורן הרפז

28.2.2009 / 13:30

יותר מ-5,000 אנשי עסקים, פוליטיקאים ואנשי תרבות הגיעו ביום שישי לבנייני הנהלת בנק הפועלים לתערוכת העשור לאמנות ישראלית למען המאבק באיידס ■ על אף המשבר הכלכלי ומחנק האשראי נרכשו יצירות אמנות ביותר מ-900 אלף שקל ■ מבין המבקרים נמנים לב לבייב, בנ



סופת הגשמים שפקדה את תל אביב בבוקר יום שישי, לא הפריעה ליותר מ-5,000 אנשי עסקים, פוליטיקאים ואנשי תרבות, להגיע לבנייני הנהלת בנק הפועלים לתערוכת העשור לאמנות ישראלית למען המאבק באיידס.



את האירוע פתחו דני דנקנר יו"ר בנק הפועלים, צבי זיו מנכ"ל בנק הפועלים ויונתן קרני מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס בהרמת כוסית ובברכות תודה לאמנים שנרתמו ותרמו את יצירותיהם. "אנחנו גאים לקיים את תערוכת העשור בבניין הנהלת בנק הפועלים, שרואה עצמו מחוייב ליצירת השילוב בין העולמות העסקיים, אמנותיים לבין התרומה לקהילה באופן שמייצר עניין, הזדהות ושיתוף פעולה פורה".



שרי אריסון מבעלי בנק הפועלים לא הגיעה לאירוע מכיוון שהיא נמצאת בימים אלו בחו"ל, אך בנה ג'ייסון אריסון מנכ"ל קרן אריסון נכח באירוע. בין אלו שהגיעו לספוג אמנות: לב לבייב, יו"ר אפריקה ישראל, בני שטיינמץ, שלמה שמלצר, איזי בורוביץ, דן פרופר, ח"כ אבישי ברוורמן, אפרת פלד, ישראל מקוב ניר גלעד, ישי דוידי, ארז ויגודמן, נאוה ברק, חיים רומנו, עופר נמרודי, רמי מרדור, משה תאומים, עירית שטראוס, אודי אנג'ל, סמי סגול, גדעון עמיחי, עדי אשכנזי ומיה דגן. גם המתחרים של הפועלים באו להתרשם כאשר בין יצירות האמנות נראתה סמדר ברבר צדיק מנכ"ל בנק הבינלאומי.



מחירי העבודות בתערוכה נעו בין 2,000 שקל ל-40 אלף שקל. במחיר זה נמכרו שתי יצירות, האחת תמונה של קדישמן, והשנייה, שני פסלים של רזיה גרשון. האטרקציה האמנותית של הבוקר היתה 3 תמונות של פיות של העו"ד דודי תדמור במחיר של 12 אלף - שלוש התמונות נחטפו במהרה.



על אף המשבר הכלכלי ומחנק האשראי נרכשו יצירות אומנות ביותר מ-900 אלף שקל. בין הקונים ניתן למצוא את לב לבייב, שלקח הפוגה מהעיסוק בהשפעת המשבר הכלכלי על אפריקה ישראל; ארז ויגודמן, ישי דוידי וצביקה בירנבוים. בין אנשי העסקים היו כאלו שלא ויתרו גם על יצירות שנמכרו. אחד מאנשי העסקים שנכח באירוע חשק בצילום של זיו קורן במחיר של יותר מ-12 אלף שקל, כשגילה כי התצלום נמכר פנה לרני רהב, היחצ"ן של בנק הפועלים, בבקשה לעזרה, רהב פנה לקורן וזה הסכים לשכפל עוד תצלום של המגן דוד מהנגטיב המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully