וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחיה של ברקשייר התאווי צנחו ב-96% ברבעון הרביעי; באפט: "עשיתי כמה צעדים מטומטמים"

אשר שכטר

28.2.2009 / 16:36

זהו הרבעון החמישי ברציפות של ירידה ברווחים - עקב מחיקות הקשורות להימורים שביצעה החברה על נגזרי אשראי



ענקית האחזקות ברקשייר התאוויי, בבעלות המשקיע המיליארדר וורן באפט, דיווחה היום על נפילה של 96% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2008 - רבעון חמישי ברציפות של ירידה ברווחים - על רקע מחיקות הקשורות בין היתר להימורים שביצעה החברה על נגזרי אשראי. ב-2008, השנה הגרועה בתולדות החברה מאז השתלט עליה באפט ב-1965 - צנחו רווחי ברקשייר ב-62%.



רווחיה של ברקשייר נפלו ברבעון הרביעי ל-117 מיליון דולר, או 76 דולר למניה לעומת רווח של 2.95 מיליארד דולר, או 1,904 דולר למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. רווחיה השנתיים של ברקשייר נפלו ל-4.99 מיליארד דולר ב-2008 לעומת רווח של 13.21 מיליארד דולר ב-2007. מניית החברה נפלה ב-9.6% ב-2008, הירידה השנתית הראשונה שלה מאז 2001, על רקע מחיקות בסך 7.5 מיליארד דולר הקשורות להימורים על מדדי מניות בעולם.



ברקשייר, בה משמש באפט כיו"ר וכמנכ"ל, סבלה מהפסדים בשל סדרת הימורים שביצע באפט על ארבעה מדדי מניות ברחבי העולם, בהם מדד S&P 500 ושלושה מדדים נוספים שזהותם לא נחשפה, לאחר שמכרה חוזים המבטחים קונים לא ידועים כנגד נפילות בארבעת המדדים. על פי ההסכם, ברקשייר תידרש לשלם עד 37 מיליארד דולר במידה כי בתאריכים שנקבעו מראש החל משנת 2019, מדדי המניות הללו יהיו נמוכים מרמתם בעת חתימת ההסכמים.



במכתב השנתי שלו לבעלי המניות של ברקשייר התאוויי, אמר באפט כי "לא אני ולא שותפי בניהול ברקשייר, צ'רלי מאנגר, מסוגלים לחזות מראש באילו שנים השוק יעלה ובאילו שנים יירד. עם זאת, אנחנו בטוחים כי 2009 וככל הנראה גם מעבר לכך תהיה הכלכלה האמריקאית במצב נורא ואיום, אך אין פירוש הדבר כי שוק המניות יעלה או יירד".



באפט הוסיף כי "במהלך 2008 עשיתי כמה צעדים מטומטמים בנוגע להשקעות. עשיתי לפחות טעות אחת גדולה וכמה טעויות קטנות יותר, שגם פגעו בנו. מבלי שצ'רלי או אף אחד אחר ייעץ לי לעשות כן, רכשתי נתח גדול ממניותיה של חברת הנפט קונוקו פיליפס, כשמחירי המניות והגז היו קרובים לפסגה, ולא צפיתי את הירידה הדרמטית במחירי האנרגיה, שהתרחשה במחצית השנייה של השנה.



"אני עדיין מאמין כי רוב הסיכויים שהנפט יימכר במחיר גבוה יותר מ-40-50 דולר לחבית בעתיד, אך עד כה טעיתי לחלוטין, וגם אם המחירים יעלו בסופו של דבר, התזמון הנורא של הרכישה עלה לברקשייר כמה מיליארדי דולרים", אמר באפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully